حذف قیمت‌گذاری دستوری از محصولات 2خودروساز

حذف قیمت‌گذاری دستوری از محصولات 2خودروساز

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که سود سهام‌عدالت امسال در دو مرحله واریز می‌شود، گفت: تلاش می‌شود مرحله نخست سود سهام در پایان آذر یا ابتدای دی ماه به حساب سهامداران واریز شود.

حسین قربان‌زاده به واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه سه جلسه پیوسته در دانشگاه‌های علامه‌طباطبایی، صنعتی‌شریف و امیرکبیر با حضور وزیر اقتصاد، مسئولان وزارت صمت و فعالان بخش‌خصوصی صنعت خودرو برگزار شد و موضوع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مورد بررسی قرار گرفت. قربان‌زاده گفت: براساس اجماع نظر، قبل از هر چیز باید پیش‌بینی پذیری و سند چشم‌انداز تنظیم‌گری صنعت خودرو برای خریداران شفاف و روشن شود تا در آینده دولت در موضوع تعرفه، استاندارد، واردات و حوزه تنظیم‌گری صنعت خودرو و قیمت‌گذاری نظراتش مشخص باشد تا براساس آن منافع بخش‌خصوصی در افق پنج سال آینده تنظیم شود.  وی افزود: همچنین نکته مهم این تنظیم‌گری حذف قیمت‌گذاری دستوری بود که مورد اجماع همه صاحب‌نظران بود و این توافق نیز انجام شده که خودروهای پرتیراژ به فهرست عرضه خودروها در بورس اضافه شود و به این ترتیب تا پایان سال شاهد باشیم قیمت‌گذاری دستوری در مورد محصولات ایران خودرو و سایپا حذف شود. 
قربان‌زاده توضیح داد: مجمع شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا با تصویب هیات‌مدیره باید سهام «تودلی» را عرضه کند و بعد از حذف قیمت‌گذاری دستوری امکان عرضه و واگذاری فراهم است.