عدد خبر

عدد خبر

45 هزار تومان 
 قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ 
ناصر نبی‌پور، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان این‌که دولت قیمت جدیدی برای تخم‌مرغ اعلام نکرده و بازار قیمت‌ها را تغییر داده‌، گفت: در ۱۰ تا ۱۵روز گذشته قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته و به ۳۸ هزار‌ و ۵۰۰ تومان رسیده است.
وی ادامه داد: وقتی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۳۸ هزار تومان باشد هر شانه ۳۰عددی از آن با احتساب هزینه‌های جانبی باید بیش از ۹۰ هزار تومان باشد.
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه کرد: برای ما نیز این سؤال پیش آمده که چرا دولت قیمت تخم‌مرغ را تغییر نمی‌دهد. مسأله این است که وقتی قیمت‌ها آزاد شده، قیمت کالاها نیز باید براساس عرضه و تقاضا تعیین شود.
وی تصریح کرد: امروزه قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغداران ۴۳هزار تومان است و مرغدار باید با احتساب سود ۴۸ هزار تومان بفروشد.
نبی‌پور با بیان این‌که روزانه ۳۲۰۰تن تخم‌مرغ و ماهانه بیش از ۹۰هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، گفت: تا شب عید ۵۰تا ۶۰هزار تن مازاد تخم‌مرغ خواهیم داشت.
وی در پایان گفت: مصرف تخم‌مرغ بالاتر رفته است و سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور به ۱۵ کیلو رسیده زیرا تخم‌مرغ ارزان‌ترین پروتئین است./ ایسنا

40000 میلیارد تومان
وصول مالیات در آبان 
با توجه به داده‌های سازمان امور مالیاتی، طی هشت ماهه سال1401 در‌مجموع 310هزار میلیارد تومان وصول شده است. از این رقم سهم مالیات‌های مستقیم 194هزار میلیارد تومان و سهم مالیات بر کالاها و خدمات 116هزار میلیارد تومان بوده است. در بخش مالیات‌های مستقیم، 127 هزار میلیارد تومان از محل مالیات اشخاص حقوقی، 55.4هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر درآمدها و 114 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ثروت وصول شده است. در حوزه مالیات برکالاها و خدمات نیز 82.3هزار میلیارد تومان از محل مالیات برارزش‌افزوده، 18.4هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وصول شده است. با توجه به درآمد 230هزار میلیارد تومانی مالیات تا پایان شهریور‌، حدود 50هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی مهر ماه بوده است. با توجه به درآمد 270هزار میلیارد تومانی مالیات تا پایان مهر ماه، حدود 40هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی آبان بوده است. گفتنی است که درآمد مالیاتی مهر ماه 50هزار میلیارد تومان بوده است./ تسنیم

۶۶۰۰ میلیارد تومان
واریزی صندوق ملی مسکن

مسعود رهنما، مدیر‌عامل صندوق ملی مسکن گفت: از مبالغ واریز شده به صندوق، 4000 میلیارد تومان از طرف خزانه به صندوق ملی مسکن واریز شده است.
به گفته وی، بقیه موجودی صندوق هم حاصل اقساط بازگشتی مسکن مهر است که بانک مرکزی به صندوق ملی مسکن واریز کرده است.
مدیر‌عامل صندوق ملی مسکن گفت: برای تزریق منابع مالی صندوق ملی مسکن به پروژه‌ها با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هماهنگی به‌عمل می‌آید.
رهنما گفت: برای تحقق سایر منابع درآمدی صندوق ملی مسکن، مالیات‌های بخش مسکن از دیگر منابع درآمدی پیش‌بینی شده برای صندوق ملی مسکن است. صندوق ملی مسکن بر‌اساس قانون جهش تولید مسکن تشکیل شده و اساسنامه آن چهاردهم آبان سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسید. در ماده سوم قانون جهش تولید مسکن آمده: «صندوق ملی مسکن به‌منظور ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، تشکیل می‌شود.» بر‌اساس قانون جهش تولید مسکن، منابع مالی صندوق باید از مالیات‌های بخش مسکن، اقساط بازگشتی مسکن مهر و منابع پیش‌بینی شده در بودجه تأمین شود./ فارس