واردات کفش از پاکستان آزاد شد

واردات کفش از پاکستان آزاد شد

محمدصادق قنادزاده، سرپرست اداره شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت در ارتباط با جزئیات فعال شدن تجارت ترجیحی میان ایران و پاکستان، بیان کرد: تجارت ترجیحی میان ایران و پاکستان از سال2004 امضا شده است اما سال2017 از بیش از 2000کالاهای مورد توافق برای تجارت میان دو کشور، واردات برخی از آنها به کشورمان ممنوع شد.

وی افزود: ممنوعیت وارادات این کالاها توسط ایران، موجب نارضایتی مقامات پاکستانی شد. از طرفی باتوجه به قانون و توافق، نباید ممنوعیت‌های داخلی بر تجارت ترجیحی میان دو کشور لطمه وارد می‌کرد. سرپرست اداره شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ادامه داد: 119ردیف تعرفه وارداتی شامل همه انواع منسوجات و کفش نیز شامل کاهش تعرفه در تجارت ترجیحی میان دو کشور ایران و پاکستان شده است که فهرست دقیق آن در سامانه جامع تجارت قرار دارد.

بدون تیتر
مشاهدات حاکی از آن است که قیمت‌ها در بازار میوه و صیفی‌جات نسبت به هفته گذشته ثابت بوده ولی همچنان قیمت برخی از اقلام مانند پیاز، سیب‌زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی برای مصرف‌کنندگان بالاست.

وضعیت تردد بین استانی در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌ بوشهر با ۱۰‌درصد بیشترین افزایش تردد را داشته‌ است.

حسن میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که حذف بیمه قالیبافان باید با تاییدیه کمیته سه محوری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ و تامین اجتماعی انجام شود.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو از عرضه دنا، سورن و رانا در بورس کالا خبر داد.

زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به‌منظور حمایت از صادرات کیوی، بحث تهاتر این محصول با واردات میوه‌های گرمسیری (موز، انبه، آناناس و نارگیل) مورد درخواست و پیگیری بوده که در دست اقدام است.

علی لشکری، عضو هیات‌رئیسه جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به وضعیت تورم گروه کفش، گفت که تولیدکنندگان کفش برای تامین مواد اولیه پتروشیمی دچار مشکل هستند، چرا که این صنایع صادرات را به‌جای تامین بازار داخل در اولویت قرار می‌دهند.

در راستای تسهیل در تأمین تقاضای ارز به‌ صورت اسکناس در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی، از امروز فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان (صرفا اشخاص حقیقی) تا سقف ۶۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال با نرخ توافقی در شعب منتخب ارزی پنج بانک مجاز است.

بانک مرکزی متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در تهران طی هفت ماه امسال را اعلام کرد که بر اساس آن، سکه طرح جدید و قدیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ ترتیب 28.2و 30.4درصد افزایش قیمت داشته است.

پس از این که اعضای اتحادیه اروپا موفق شدند حمایت لهستان را جلب کرده و به یک توافق سیاسی درخصوص سقف قیمت ۶۰‌دلار در هر بشکه برای نفت روسیه دست پیدا کنند، کشورهای گروه هفت و استرالیا روز جمعه اعلام کردند با این سقف قیمت موافق هستند.