عدد خبر

عدد خبر

5200 میلیارد تومان
سرمایه صندوق خسارت‌های بدنی 

مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: طی ۱۰سال گذشته 3.7هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت مستقیم داشتیم که ارزش روز آن به ۱۵هزار میلیارد تومان می‌رسد، همچنین ۲۱۷هزار نفر بیمه تکمیلی خریداری کردند و ۲۲هزار میلیارد تومان در این زمینه خسارت دریافت کرده‌اند. ۱۰درصد از حق بیمه دریافتی برای وزارت بهداشت و درمان جهت مداوای مجروحان حوادث رانندگی اختصاص پیدا کرده است. بهزادپور  ادامه داد: ایران در زمینه ریسک‌های مختلف حدود ۵۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های کشور را تحت‌پوشش صنعت بیمه قرار داده است، ضریب نفوذ بیمه در ایران به 2درصد رسیده و سرانه حق بیمه در کشورمان ۳۲۳ دلار است که البته نسبت به ضریب جهانی پایین است اما ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه 1.7درصد و سرانه حق بیمه ۱۶۳دلار است؛ بنابراین ضریب نفوذ و سرانه بیمه ایران نسبت به منطقه در رتبه بالاتری قرار دارد. دولت در سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق خسارت‌های بدنی اختصاص داد و در حال حاضر رقم سرمایه آن به ۵۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

30 هزار
کارت سوخت در روز تولید شده است

محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: حدود یک میلیون نفر نیروی انسانی در بخش تولید کارت سوخت مشغول هستند و امیدواریم بتوانیم به‌سرعت آمار تولید را افزایش دهیم. مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور از راه‌اندازی سامانه‌ای به نام جی‌تی‌اس و تشکیل مرکزی مانند مرکز پاسخگویی۰۹۶۲۷ خبر داد و گفت: این مرکز متشکل از اپراتورهایی است که اطلاعاتی در زمینه کارت هوشمند را دریافت و در سیستم تغذیه و به پشتیبان‌های مناطق ارجاع می‌دهند تا کارهای خدماتی انجام شود، همچنین این سامانه که به‌تازگی در بستر اینترنتی راه‌اندازی شده است، در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته و می‌توانند اقدام به اعلام خرابی نازل جایگاه کنند، ضمن‌ این‌که امکان رصد و گزارش‌گیری از جایگاه‌های ثبت‌شده در حوزه خرابی توسط مدیر سامانه هوشمند و مدیران مناطق نیز وجود دارد. صادقی ادامه داد: تولید کارت پیش از این توسط یک شرکت و کدگذاری منحصر به آن شرکت انجام می‌شد و گروهی از کارشناسان توانستند این محدودیت را بردارند، به‌ نحوی که در یک هفته گذشته روزانه ۳۰ هزار کارت سوخت تولید شده است.

4000 مجوز
مشاغل خانگی در تهران صادر شد

حامد ویس‌کرمی‌، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران آماری از صدور مجوزهای مشاغل خانگی در استان تهران ارائه کرده و می‌گوید: در شش ماهه نخست امسال، ۴۰۰۰مجوز در بخش مشاغل خانگی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صادر شده است. وی می‌گوید: صدور این میزان مجوز در مقایسه با آمار شش ماهه نخست سال گذشته رشد ۱۲۲۰ درصدی داشته است به‌نحوی‌که طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی ۳۰۳مجوز صادر شده است در حالی‌که در شش ماهه امسال این آمار افزایش یافته است. به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، رشد مجوزها در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر تسهیل راه‌اندازی کسب و کار صورت گرفته و تلاش شده با ایجاد زیر‌ساخت‌ها و فراهم کردن مشوق‌های لازم، متقاضیان در کمترین زمان ممکن مجوز خود را دریافت کنند. گفتنی است؛ هزینه پایین و بهره وری بالا، از مزیت‌های مهم مشاغل خانگی است و این امر موجب شده تا مشاغل خانگی در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام داشته باشند و سریع تر به سودآوری برسند.