تراز منفی تولید آب

تراز منفی تولید آب

جمع کل مخازن سدهای تأمین‌کننده آب شرب تهران ۲۹۹‌میلیون مترمکعب است که حجم مخزن سد امیرکبیر ۴۹، سد لتیان ۱۹، سد لار ۲۲، سد طالقان ۱۶۳ و سد ماملو ۴۶ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال قبل در تاریخ مشابه ۸۷‌میلیون مترمکعب کاهش داشته است. این میزان موجودی سدها در حالی است که مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آب آبفای استان تهران، گفته است: مصرف هم‌اکنون شهر تهران ۴۰‌هزار لیتر بر ثانیه و تولید ۳۵‌هزار لیتر بر ثانیه است.

ملکوتی افزود: شهروندان همچنان بیش از تولید، آب مصرف می‌کنند. وی ادامه داد: بارش‌های اخیر هم باعث حل قطعی مشکل کمبود آب نمی‌شود، چرا که ما سه سال پی‌درپی خشکسالی داشتیم و این باعث شده مخازن تأمین‌کننده آب شهر تهران به میزان قابل‌توجهی حجم آن کاهش پیدا کند. این مقام آبفا خاطرنشان کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم مستمرا به‌صورت جدی صرفه‌جویی را در رأس کار خود داشته باشند و از استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری جدا خودداری کنند. ملکوتی گفت: از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال آبی گذشته همچنان ۶۰‌درصد کمبود بارش داریم و به بارش‌های فراوان برای جبران کمبود آب نیاز داریم.

بدون تیتر
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید: تا زمانی که تکلیف ایران و افکار‌عمومی با نحوه همکاری و تعامل اقتصادی با چین روشن نشود، نمی‌توان به بسیاری از سؤال‌ها پاسخ داد.

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است.

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که حمل‌ونقل هوایی یک حوزه فراموش‌شده در تصمیم‌گیری‌هاست، گفت که صنعت هوایی باید بتواند با کمک بخش خصوصی، هواپیماها را نوسازی کند.

عباس حسینی، معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد با بیان این‌که پرداخت تسهیلات در نظام بانکی متوقف نشده است، گفت: وزارت اقتصاد مخالف پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نیست و پیگیر تامین مالی بخش مسکن است.

جلال ذکایی، نایب‌رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی گفت که وضعیت فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را دچار مخاطره کرده و ناآرامی‌ها اولین آسیب خود را به تبلیغات زده‌اند؛ چرا که کسب و کارها در گام نخست برای کنترل هزینه، تبلیغات را حذف می‌کنند.

 ابوذر شکری، مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ضمن تشریح فعالیت‌ها و ظرفیت‌ تولید معدن طلای زرشوران، به فروش فیزیکی شمش طلا به چند مدل نقد، ۵٠ درصد اعتبار و تمام اعتباری سه ماهه و برای کارگاه‌ها شش ماهه اشاره کرد و از آغاز فروش گواهی سپرده شمش طی روزهای آینده خبر داد.

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق ایران صادر می‌شود، گفت: این محصولات به‌صورت تمام ریلی از شمال‌شرق روسیه وارد مرز سرخس و از مرز سرخس تا بندرعباس ظرف مدت کمتر از سه روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل می‌شود.