کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

بررسی شلیک به راننده فراری در دادگاه
مامور پلیس که در تعقیب‌وگریز به سمت متهمی شلیک کرده و باعث مرگ او شده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد قصد شلیک به لاستیک را داشته و به احتمال زیاد گلوله کمانه کرده و به راننده خورده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات در این پرونده از سال گذشته و با  گزارش مرگ راننده خودروی پژو 405 با شلیک پلیس آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مامور یکی از کلانتری‌های تهران هنگام تعقیب‌وگریز به سمت راننده شلیک کرده و باعث مرگ او شده است. مامور گشت در تحقیقات گفت: «شب در خیابان موحد در غرب تهران در حال گشت‌زنی بودیم که متوجه خودروی پژو 405 شده که با سرعت از مقابل‌مان رد شد. در همان ابتدا گلوله‌ای شلیک کردم اما راننده بر سرعتش افزود. بعد هم وارد همت شد و خلاف جهت دیگر خودروها فرار کرد. قصد شلیک به سمت لاستیک خودرو را داشتم که گلوله کمانه کرد و به راننده خورد. در بازرسی خودرو، مقداری موادمخدر و یک قبضه قمه پیدا کردیم. در جریان تعقیب‌وگریز راننده با این قمه، من و سرباز را تهدید می‌کرد.»سرباز هم در تحقیقات ادعاهای مامور پلیس را تایید کرد. بااین‌حال با شکایت خانواده راننده 405، تحقیقات دراین‌باره ادامه پیدا کرد و کارشناسان با بررسی مسیر تعقیب‌وگریز و شلیک‌های مامور پلیس اعلام کردند قانون به‌کارگیری سلاح به‌طور کامل اجرا نشده است. با این گزارش بازپرس پرونده برای مامور کلانتری به اتهام قتل‌عمد کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای این جلسه اولیای‌دم مرد راننده برای مامور پلیس درخواست قصاص کردند. سپس مامور کلانتری در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «وقتی راننده پژو وارد اتوبان همت شد من سعی کردم با تیراندازی او را متوقف کنم. قصدم شلیک به لاستیک خودرو بود و به احتمال زیاد گلوله کمانه کرده و به راننده خورده است. من شلیک مستقیم به سمت راننده نداشتم.» 
پس از این ادعا قرار شد موضوع کمانه‌کردن گلوله بررسی و دراین‌باره حکم قانونی صادر شود.

آمار مسمومان با الکل در یاسوج به 61 نفررسید 
از ۶۱ نفری که به دلیل مسمومیت با الکل در بیمارستان یاسوج بستری شده‌اند، دو نفر فوت کردند.
محمد طهماسبی، رئیس بیمارستان امام‌سجاد(ع) یاسوج به تسنیم گفت: در چندروز گذشته مراجعه افراد به این بیمارستان به دلیل مسمومیت با الکل دست‌ساز رو به افزایش است. تاکنون 61بیمار با مسمومیت با الکل پذیرش شده‌است. میزان مسمومیت این افراد بالا بوده به نحوی که شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز هستیم.  وی افزود: تاکنون دو نفر فوت کرده و دو نفر نیز در بخش آی.سی.یو بستری هستند. 54 بیمار دیالیز کرده‌اند که بعد از انجام مراحل درمان، از بیمارستان مرخص شده‌اند. 53بیمار مسموم شده مرد و 8 نفر خانم هستند. حال عمومی یکی از دو بیمار بستری شده در آی.سی.یو وخیم است.

قتل در پی اختلاف خانوادگی 
مردی که در پی اختلاف خانوادگی مردی را با ضربه‌های چاقو کشته‌بود، بازداشت شد.
سرهنگ عبدا... فاتحی، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان به ایرنا گفت: روز شنبه 12 آذر امسال با اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این‌که جسد یک شهروند سنندجی در داخل پارکینگ مجتمع محل سکونتش روی زمین افتاده، ماموران به آنجا رفتند و به تحقیقات ادامه دادند. با شناسایی هویت مرد 42 ساله مشخص شد او با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده‌است. در ادامه تحقیقات و بعد از سه ساعت از وقوع قتل، رد مردی که با مقتول اختلاف داشت، شناسایی و سرانجام او بازداشت شد. متهم در  اعترافاتش گفت با انگیزه اختلاف قبلی و خانوادگی او را کشته‌ است. 

مسمومیت 19 دانش‌آموز در مدرسه 
19 دانش‌آموز در ساری براثر مسمومیت گاز منوکسیدکربن به بیمارستان منتقل شدند که بعداز اقدامات درمانی مرخص شدند.
به گزارش ایرنا، ۱۹نفر از دانش آموزان مسموم شده مدرسه شبانه‌روزی امام‌حسین(ع) بخش چهاردانگه ساری برای بررسی بیشتر وضعیت و اطمینان از سلامت کامل آنها در بیمارستان‌های بوعلی، امام‌خمینی(ره) و فاطمه‌الزهرا(س) این شهر پذیرش شدند که بعد از ساعاتی با اقدامات درمانی حال‌شان بهتر و مرخص شدند. 

مرگ 2 کادردرمان با ضربه چاقوی سرباز
 دو نفر از کارکنان مرکز درمانی ارتش در تبریز براثر ضربه‌های چاقوی یک سرباز فوت شدند. 
 به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام‌علی(ع)نزاجای تبریز، صبح شنبه یکی از سربازان وظیفه در این بیمارستان به علت نامعلوم با استفاده از چاقو به دو نفر از کارکنان درمانی بیمارستان، حمله و آنها را مجروح کرد. تلاش‌های درمانی موثر واقع نشد و آن دو نفر به شهادت رسیدند.