سفر به دیار یک شهید دهه نودی

سفر به دیار یک شهید دهه نودی

علاقه‌مندان به دیدن مجموعه‌های مستند باخبر باشند که گوشه‌ای از زندگی شهید آرشام سرایداران، شهیدی که در حمله تروریستی شاهچراغ(ع) به‌همراه چند عضو از خانواده‌اش به شهادت رسید در مجموعه «سفرقند» به تصویر کشیده شده است.

مستند سفرقند مجموعه‌ای است که حول پاسخ به سؤال‌های ذهنی چند نوجوان طراحی شده که توسط یک سید روحانی به‌عنوان مربی گروه شکل گرفته که طی این سفر دنبال ایجاد مسأله و حل آن است.

اولین مجموعه سفرقند با موضوع «اربعین» در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید و پخش شد. دومین مقصد این گروه نوجوان، سفر به شیراز و تهیه یک مستند برای شهدای شاهچراغ بود. نوجوان‌ها در این مستند با عنوان «رفیق شهیدم» به مدرسه شهدای شوش (همان مدرسه‌ای که شهید آرشام سرایداران در آنجا تحصیل می‌کرد) رفتند و اتفاقات پر از احساس و خارق‌العاده‌ای را رقم زدند. همچنین در این مجموعه شاهد اتفاقات جالبی برای آرتین سرایداران خواهید بود. این مستند تک‌قسمتی و در ۴۰ دقیقه به‌زودی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

تولد یک صدای قصه‌ساز

اگر از علاقه‌مندان به مجموعه «فرار از زندان» هستید و همه فصل‌های آن را دنبال کرده‌اید، حتما با شخصیت «فرناندو سوکره» یکی از شخصیت‌های اصلی این مجموعه آشنایی دارید. همین‌طور با صدای رضا آفتابی که هنرمندانه به‌جای این بازیگر صحبت کرده و به جذابیت کار افزوده است. رضا آفتابی که وارد چهل‌وششمین سالروز زندگی‌اش می‌شود، از نسل پنجم گویندگان فیلم در تاریخچه دوبلاژ ایران است و به‌گفته یکی از مدیران دوبلاژ، صدای او دارای قابلیت تمام عناصر نمایش و لحظه‌های آن است. آفتابی، دانش‌آموخته رشته کارشناسی بازیگری تئاتر دانشگاه هنر تهران است. او از گویندگی ناصر طهماسب تأثیر گرفته ‌است و در زمینه مدیریت دوبلاژ هم فعالیت می‌کند. از‌جمله نقش‌های ماندگار او می‌توان به سریال شرلوک هولمز به جای شخصیت اصلی، شوالیه تاریکی به‌جای جیم گوردون، جواهری در قصر به جای یونگ یونگ سو، مظنون به جای هارولد فینچ و دکتر استرنج به جای کاراکتر اصلی اشاره کرد.