پذیرایی سران امارات و بحرین  از رئیس رژیم صهیونیستی

پذیرایی سران امارات و بحرین از رئیس رژیم صهیونیستی

چند هفته پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی و اخباری که درباره کابینه بنیامین‌نتانیاهو مطرح می‌شود اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به بحرین و امارات با مقامات این کشورها رایزنی کرد.

دلیل این مسأله این است که سران کشورهای سازشکار عربی، نگران قدرت‌یابی احزابی مانند «صهیونیسم مذهبی» و «قدرت یهودی» با مولفه‌هایی برآمده از تفکر راست افراطی، افراط‌گرایی مذهبی یهودی و ایدئولوژی‌های سیاسی شدیدا ملی‌گرایانه صهیونیستی هستند و این مسأله را بیانگر تفوق یهودیان و نژادپرستان علیه عرب‌تباران در عرصه سیاسی اسرائیل می‌دانند. در چنین شرایطی هرتزوگ به امارات و بحرین رفته تا آخرین تلاش‌های خود را برای نشان‌دادن عزم تل‌آویو برای بهبود روابط با همتایان اماراتی و بحرینی نشان دهد. 
این در حالی است که ملت‌های عرب حوزه خلیج‌فارس همچنان با عادی‌سازی روابط حکام خود با رژیم صهیونیستی مخالفند و مردم امارات و بحرین در روزهای گذشته تجمعات اعتراضی در مخالفت با سفر اسحاق هرتزوگ داشته‌اند اما مقامات این کشورها در مسیری مخالف با مردم‌شان در حال پذیرایی از جنایتکاران صهیونیست هستند. 
حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین خیانت کرد در دیدار با هرتزوگ ــ در راستای فریب افکار عمومی ــ بر حمایت منامه از برقراری «صلح عادلانه»، «فراگیر» و «پایدار» همراه با تضمین حق و حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.
 هرتزوگ نیز در این دیدار به زبان عربی خطاب به پادشاه بحرین، گفت: دوست من، از شما به خاطر میزبانی از من به‌عنوان اولین رئیس اسرائیل که به بحرین سفر می‌کند، تشکر می‌کنم.روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این باره نوشت: هرتزوگ در حالی به بحرین و امارات سفر کرد که مردم این دو کشور با برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی، مخالفت با آن را اعلام کرده‌اند و احساسات ضداسرائیلی در میان بحرینی‌ها و اماراتی‌ها روبه گسترش است. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز نوشت: هرتزوگ در دیدار با عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در منامه، این سفر را پیام‌آور صلح برای منطقه و گامی تاریخی برای توسعه روابط با جهان عرب اعلام کرد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده و موجودیت خود را در استمرار و تقویت گسست‌های منطقه‌ای می‌بیند.هرتزوگ در حالی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با امضای توافق سازش موسوم به «ابراهیم»، کشورهای عرب بیشتری به حلقه دوستان رژیم‌اسرائیل بپیوندند که امضاکنندگان این پیمان از حاکمان مستبد منطقه و در میان مردم خود منفور هستند و با امضای این توافق، بقای حکومت خود را به خطر انداخته‌اند.