نگاهی به برنامه «اعجوبه‌ها» شبکه3

نگاهی به برنامه «اعجوبه‌ها» شبکه3

خبر تولید و پخش برنامه «اعجوبه‌ها» در فصل نخست نوید یک اتفاق تازه را در تلویزیون می‌داد. چون قرار بود بچه‌های3تا13ساله صحنه را در یک برنامه تلویزیونی به دست بگیرند و در کنار پدر‌ها و مادرهای‌شان حسابی هم خوش بگذرانند. در کنارشان هم مهران غفوریان به عنوان مجری و هدایتگر برنامه حضور داشت؛ هنرمندی که با طنازی‌هایش آشنا هستیم. گرچه در این برنامه چندان موفق عمل نکرد. در فصل بعد نادر سلیمانی سکان را در دست گرفت اما او نیز در اجرا نتوانست موفقیت چندانی کسب کند. تا این‌که اجرا به حامد سلطانی رسید؛ مجری‌ای که چندان چهره نبود اما می‌توان گفت گزینه‌ای مناسب‌تر به نسبت بقیه بود. او دو فصل است اجرای برنامه را برعهده داشته است.

 این روند ادامه پیدا کرد و حالا اعجوبه‌ها نامی آشنا برای بچه‌ها و پدر و مادرهای‌شان است. برنامه‌ای که در چند فصل طراحی شده و در سری جدید آن حامد سلطانی بعد از آن اتفاق ناگواری که برای همسر و فرزندش افتاد، به اجرای برنامه برگشته و سکاندار آن شده‌است. گویا دست اندرکاران اعجوبه‌ها به این باور رسیده‌اند که سلبریتی‌ها موفقیت یک برنامه را تضمین نمی‌کنند. بلکه فهمیده‌اند خلاقیت، نوآوری و محتواست که باعث دیده‌شدن و موفقیت یک برنامه می‌شود.
عده‌ای معتقدند فصل نخست این برنامه کپی برنامه خارجی کله‌گنده‌های کوچک؛ «little big shots» با اجرای استیو هاروی، شومن معروف هالیوودی بود. با این حال گروه سازنده تلاش کرد این برنامه را ایرانیزه کرده و منطبق با فرهنگ خودمان روی آنتن ببرد. شاید در فصل اول، برنامه نتوانست موفقیت چندانی را کسب کند اما در فصل‌های بعد و تغییراتی که در ساختار و فرم و حتی دکور برنامه داده‌شد، اتفاقات بهتری هم رقم خورد و استقبال بیشتری هم از این برنامه شد. فصل جدید از امشب روی آنتن می‌رود اما در فصل قبل در هر قسمت چهار کودک در کنار مجری برنامه قرار می‌گرفتند و به بازی‌های مختلف می‌پرداختند. البته رقابت‌شان جدی نبود و طبیعتا از امتیاز بندی و اعلام برنده نیز وجود نداشت و مجری هم کمک می‌کرد همه بچه‌ها برنده شوند. در آن فصل بخش‌های مختلفی وجود داشت. از جمله حضور روان‌شناس، شناخت مادران با چشم بسته، تعامل فرزندان با پدران، آزمون‌های روان‌شناسی در اتاق و... سبب شده‌اند اعجوبه‌ها صرفا یک برنامه کودک نباشد و طیف وسیعی از مخاطبان را شامل شود.
بچه‌ها در این برنامه با چالش‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای روبه‌رو هستند. چالش‌هایی که خانواده‌های‌شان را هم درگیر می‌کند و به هیجان بیشتر برنامه اضافه می‌کند. از طرفی این برنامه مجالی برای ظهور استعدادها و توانایی‌ بچه‌هاست. باید منتظر بود و دید در فصل جدید، بچه‌ها با چه چالش‌هایی مواجه خواهند شد.
ضمیمه قاب کوچک