افزایش 8درصدی ترانزیت مرزی

افزایش 8درصدی ترانزیت مرزی

داریوش امانی، مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر پنجشنبه در حاشیه هم‌اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی کشور بیان  کرد: طی هشت ماه امسال پنجمیلیون و ۴۰۰هزار تن کالا از طریق گذرگاه‌های مرزی کشور ترانزیت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 8درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: باتوجه به اقدامات دولت سیزدهم و تفاهم‌هایی که با کشورهای همسایه در حوزه تجارت و ترانزیت منعقد شد، نیاز بود طی دیروز و امروز این نشست هم‌اندیشی با حضور ۲۵مدیر پایانه مرزی در مشهد برگزار شود. وی گفت: در این نشست اهداف و اقدامات جدید برای رسیدن به هدفگذاری دولت سیزدهم در حوزه ترانزیت و رسیدن به عدد ۲۰میلیون تن ترانزیت برای همکاران تبیین شد.امانی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۰میلیون تن ترانزیت کالا از طریق پایانه‌های مرزی ایران انجام شده و با توجه به هدفگذاری ترانزیت ۲۰میلیون تنی باید از ظرفیت کریدور شمال - جنوب شامل مسیر کشورهای روسیه تا هند و دیگر کشورهای منطقه برای تحقق این رقم استفاده شود.

آمار
آخرین آمار درمورد مالیات وصول شده از منابع مختلف نشان می‌دهد میزان مالیات دریافتی از مالکان خانه‌های خالی در هشت‌ماه سال‌جاری نسبت به هفت‌ماه سال‌جاری افزایش چندانی نداشته اما نسبت به شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود سه برابر شده است.