ضربه تلفن‌همراه به زندگی مشترک

ضربه تلفن‌همراه به زندگی مشترک

همه ما در اینترنت غرق شده‌ایم و متاسفانه سرگرم شدن ما با این وسیله سبب می‌شود زندگی متاهلی ما دستخوش آسیب شود. این آسیب اما می‌تواند کم‌کم و زیرپوستی اتفاق بیفتد.

استفاده دائم و بی‌وقفه مردم از اینترنت و فضای مجازی مختص ما نیست و این اتفاق در همه دنیا رخ می‌دهد اما نکته اینجاست که در فرهنگ ما به خانواده و جایگاه آن توجه ویژه‌ای می‌شود و متاسفانه با همین سرعت پیشرفت تکنولوژی زندگی‌های خانوادگی ما نیز تحت‌تاثیر این فضا قرار می‌گیرد به‌خصوص زندگی زناشویی‌مان. ماجرا اینجاست که خیلی‌ها مدام این جمله را تکرار می‌کنند که تلفن‌همراه مانند مسواک یک وسیله شخصی است، اما باید به این نکته توجه کرد این وسیله شخصی می‌تواند بهایش به هم ریختن زندگی شخصی ما باشد. به همین دلیل برای آن‌که زندگی شخصی شما تحت‌تاثیر گوشی همراه قرار نگیرد باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. 
تلفن‌همراه وسیله شخصی است، اما همسرتان باید از این وسیله شخصی و اتفاقاتی که در آن می‌افتد درصورت تمایل باخبر شود. بر عکس گذاشتن صفحه گوشی یا در حالت سکوت گذاشتن آن شک‌برانگیز و ناراحت‌کننده است. همیشه روی گوشی خود رمز بگذارید، ولی رمز را به همسر خود نیز بگویید. وقتی در حال تایپ متن یا پیامی هستید و همسرتان هم در کنارتان می‌نشیند گوشی را بلافاصله خاموش نکنید. اگر نخواستید او ببیند ماجرا را با او در میان بگذارید و به او بگویید صلاح نمی‌دانید موضوعی که با طرف مقابل مطرح می‌کنید را همسرتان بداند. نتیجه این جمله به مراتب بهتر از مشکوک رفتار کردن است.
اگر برای کار یا فعالیت خود نیاز به سیمکارت دوم یا سوم دارید حتما همسر خودتان را در جریان قرار دهید، زیرا اگر او متوجه خط دوم یا سوم شما شود عواقب بسیار بدتری دارد. گاهی اوقات هم باهم، صفحات مختلف گوشی را رصد کنید. این ماجرا هم می‌تواند روابط شما را بهتر کند و هم این‌که اگر همسرتان به شما مشکوک شده است این شک برطرف شود. در هرصورت اجازه ندهید گوشی زندگی مشترک شما را تحت‌تاثیر قرار دهد زیرا اصلا ارزشش را ندارد.