عدد خبر

عدد خبر

500 سازمان
قطع گاز سازمان و مرکز دولتی و عمومی 

مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با فرارسیدن روزهای سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف همه سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی و… کردند که در این ارتباط، از حدود ۶۰هزار پایش انجام‌شده تاکنون، ۶۲۹سازمان از ورود به داخل سازمان ممانعت کردند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه موردنظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.رحمانی تصریح کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد مندرج در بخشنامه، اخطاریه برای اماکن زیر پوشش صادر خواهد شد که بر این اساس، تاکنون به بیش از ۴۹۴۰ سازمان یا اداره اخطار قطع برای کاهش مصرف و تنظیم دمای رفاه در ساختمان (۲۱ - ۱۸) داده شده است. وی در پایان با بیان این‌که گاز حدود ۵۰۰ سازمان در پی اخطارهای صادرشده و به‌دلیل رعایت نکردن بخشنامه‌های ابلاغی درباره مصرف بهینه گاز و تنظیم دمای اداره با دمای رفاه قطع شده است، از همه اداره‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی خواست با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، اقدام کنند.

42.7 درصد
رشد جابه‌جایی مسافران دریایی

علی‌اکبر صفایی در نشست خبری درباره اقدامات سازمان بنادر در راستای توسعه بندر چابهار توضیح داد: بندر چابهار از ابتدای دولت یکی از خواسته‌های جدی بوده که ما در سازمان بنادر این موضوع را پیگیری کردیم، وزیر کشتیرانی، بنادر و آبراه‌های هند هم یک سفر دو روزه به چابهار داشتند و از بندر چابهار بازدید کردند و ما پیگیر این بودیم که باید قرارداد بلندمدت با هند بسته شود. وزیر هند هم نگاه خوبی به بندر چابهار داشته و از این رو کارگروهی تشکیل شد که عمدتا نقاط اختلاف را بررسی کردیم و هفته آتی هم تیم ما به هند اعزام خواهد شد که بتوانیم قرارداد را با هندی‌ها تعیین تکلیف کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: کل عملکرد تخلیه و بارگیری کلیه کالاها اعم از نفتی و غیرنفتی از یک فروردین ۱۴۰۱ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵۶ میلیون و ۷۱۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/5 درصد رشد داشتیم؛ تخلیه و بارگیری کانتینری یک میلیون و ۸۳۵ هزار TEU بوده و عملیات کانتینری 4/8درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته؛ تعداد شناورهای ورودی به کلیه بنادر کشور به غیر از شناور سنتی، ۵۶ هزار و ۸۳۴ فروند بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 1/6 درصد داشتیم؛ جابه‌جایی مسافر دریایی هم  ۱۱میلیون و ۹۷۶ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7/42 درصد رشد داشته است.

27 هزار تن
صادرات تخم‌مرغ در ۹ماهه ۱۴۰۱

محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به این‌که هیچ کمبودی تا پایان سال نداریم و شرایط پایدار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان تولید تخم‌مرغ در کشور در سال۱۴۰۱ به یک میلیون و ۲۰۰هزار تن برسد. این در حالی است که سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد.
مرادی همچنین درخصوص قیمت تخم‌مرغ نیز گفت: قیمت‌تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها حدود ۴۹هزار تومان است. بعد از مردمی‌سازی یارانه‌های تولیدکنندگان همراه دولت شدند و دولت نیز قیمت ۳۵هزار تومان را به ازای هر کیلو برای تخم‌مرغ به صورت موقت تعیین کرد. قرار بود این قیمت شهریورماه اصلاح شود و واقعی‌سازی صورت بگیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. وی تصریح کرد: امروز تخم‌مرغ در مرغداری‌ها با قیمت ۳۹تا۴۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود که ۱۰هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده است. وی در ادامه به آمار صادرات تخم‌مرغ نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون یعنی در این ۹ماه ۲۷هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است. یعنی به طور میانگین ٣٠٠٠تن در ماه تخم‌مرغ صادر شده که عدد زیادی نیست، زیرا ما در سال١٣٩٤ رکورد صادرات را زده بودیم و به ۹۴هزار تن هم رسیدیم. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که رقیب قدرتمندی مانند ترکیه وجود دارد.