دولت با تسهیل شرایط تولیدارزش پول ملی را ارتقا دهد

دولت با تسهیل شرایط تولیدارزش پول ملی را ارتقا دهد

 یک نماینده مجلس نسبت به انفعال دولت در زمینه تاثیر منفی سقوط ارزش پول ملی بر سفره‌های مردم هشدار داد.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین درباره راهکار‌های دولت برای کنترل افزایش نرخ دلار و طلا خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام پیش‌رو برای ساماندهی این وضعیت تقویت اقتصاد ملی و تقویت تولید داخلی است.
به گفته وی، رشد تولید باعث خواهد شد که ریشه قدرت پول ملی افزایش پیدا کند.
نماینده تویسرکان افزود: دولت باید تمهیدات لازم را بیندیشد تا جلوی کاهش ارزش پول ملی را بگیرد، چون این مسأله تاثیرات وسیعی در مجموعه اقتصاد کشور خواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: گرانی و تورم و مسائل به‌دنبال آن در وضعیت زنگی مردم تاثیرات منفی خواهد گذاشت، بنابراین از دولت انتظار داریم تا با برنامه‌های بلندمدت، زمینه مناسبی را برای افزایش قدرت پول ملی فراهم کند.

دولت برای مهار رشد قیمت طلا فضای روانی جامعه را کنترل کند
یک نماینده مجلس به ریشه‌یابی علل گرانی سکه و طلا در بازار پرداخت. 
غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار‌های دولت برای کنترل افزایش نرخ دلار و طلا به خبرنگار جام‌جم‌آنلاین گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد و مسائل پولی باعث کاهش ارزش پول ملی ما در برابر نرخ ارزهای خارجی و فلزات گران‌قیمت شده اما با این وصف ما در بازار کمبود عرضه نداریم و در سامانه نیما چندین برابر ارز مورد نیاز ترزیق می‌شود و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.
نماینده آستارا در مجلس یازدهم اضافه کرد: بخشی از مشکل ناشی از حوزه روانی است، از این جهت که ما هر سال با چندین تکانه مواجه می‌شویم و البته متولی این بخش بانک مرکزی است که باید راهکار ارائه بدهد و برای اتفاقات آینده پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها، کنترل بخش نقدینگی حاکم بر جامعه است. به‌ هر صورت برخی ارزها را به‌صورت دوره‌ای از بازار جمع می‌کنند و یک نوع کمبود مصنوعی ایجاد می‌کنند. 
در چنین شرایطی ما باید حکمرانی ریال و پایه‌‌های پولی را تقویت کنیم تا ریال توان برابری در برابر ارزهای خارجی را داشته باشد. بحث دیگر هدایت نقدینگی است و در این حوزه اوراق سپرده ارزی می‌تواند باعث جمع‌آوری نقدینگی و سوق دادن آن به سرمایه‌گذاری‌های مولد‌ شود.

بدون تیتر
درپی طرح ادعاهایی مبنی بر این‌که «دستگاه‌های خودپرداز در ارائه پول نقد با کمبود اسکناس مواجه هستند» دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که در شبکه بانکی و خودپردازها، مشکلی از نظر تامین نقدینگی و اسکناس وجود ندارد.

رضا تقی‌پور، عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نهادهای امنیتی به محض این‌که احساس کنند شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی خود برگشته، می‌توانند تصمیم بگیرند که قطعی پلت‌فرم‌های خارجی همیشگی نباشد.

مرحله نخست سود سهام عدالت سال۱۴۰۰ امروز واریز می‌شود؛ مبلغ این سود با توجه به ارزش اولیه سهام برای هر مشمول متفاوت خواهد بود.

امیر محمد‌زاده لاجوردی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رکوردشکنی مجموع ترافیک داخل و خارج کشور در جریان رقابت‌های جام‌جهانی خبر داد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات به صاحبان کسب و کارهای فعال در فضای مجازی و کاربران آنها اطمینان داد که این وزارتخانه و سایر دستگاه‌های دارای تکلیف در این طرح، تمام تلاش خود را در اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این آیین‌نامه به کار خواهند بست.

آمارها نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی دولت از صاحبان خودروها و همچنین خانه‌های لوکس ناچیز است، به طوری‌که این مالکان در ۸ ماه امسال جمعا کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

میثم جعفرزاده، رئیس مرکز جهاد آبرسانی گفت: درحال حاضر طرح جهاد آبرسانی ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا فاز اول ۱۰هزار روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند و پس از اجرای فاز دوم طرح سطح برخورداری روستایی از آب شرب به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: گرانی و تورم و مسائل به‌دنبال آن در وضعیت زنگی مردم تاثیرات منفی خواهد گذاشت، بنابراین از دولت انتظار داریم تا با برنامه‌های بلندمدت، زمینه مناسبی را برای افزایش قدرت پول ملی فراهم کند.