فرجام تلخ شلیک به راننده فراری

فرجام تلخ شلیک به راننده فراری

مامور پلیس که در تعقیب و گریز به سمت راننده‌ای شلیک کرده و باعث مرگ او شده بود با حکم قصاص رو‌به‌رو شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال گذشته مرگ مشکوک مردی بر اثر اصابت گلوله به بازپرس جنایی تهران گزارش شد. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، مرد جوان به نام مسعود، راننده یک خودروی پژو405 بود که در جریان تعقیب و گریز با پلیس هدف گلوله قرار گرفته بود. 
جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مامور کلانتری و سرباز همراهش تحت بازجویی قرار گرفتند. مامور پلیس در تشریح ماجرا گفت: «من و سربازی در خیابان موحد با خودروی سمند در حال گشت‌زنی بودیم که به راننده پژو 405 مشکوک شده و به او دستور ایست دادیم اما مرد جوان به‌سرعت از محل گریخت و حتی در اتوبان همت در جهت خلاف حرکت خودروها رانندگی کرد. چند بار اخطار داده و بعد شلیک کردم. می‌خواستم لاستیک ماشین را بزنم که گلوله کمانه و به راننده اصابت کرد و باعث مرگش شد. در بازرسی خودرو مقداری موادمخدر و یک قمه پیدا کردم.‌»
سرباز همراه این مامور هم در بازجویی‌ها این ادعا را تکرار کرد. با تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، مامور کلانتری در این تعقیب و گریز 9 گلوله شلیک کرده و خودروی سمند چراغ گردان و آرم پلیس نداشته است. 
در ادامه خانواده مسعود با رد ادعای همراه داشتن موادمخدر و قمه از سوی پسرشان، خواستار تحقیقات بیشتر و صدور حکم قصاص برای مامور شدند. 
سرانجام با تحقیقات گسترده در این باره و بررسی دوربین‌های مداربسته مسیر، بازپرس پرونده برای مامور کلانتری و سرباز همراهش کیفرخواست صادر و پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای‌دم مقتول برای مامور پلیس درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «من قصد کشتن راننده را نداشتم و گلوله کمانه کرد و باعث مرگ مرد جوان شد.»
سرباز کلانتری هم در دفاعیاتش گفت: «من داخل خودروی مقتول، موادمخدر و قمه‌ای ندیدم‌.»
با بررسی نحوه شلیک، قضات عمل مامور پلیس را عمد تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند. مامور پلیس 20 روز فرصت دارد به این حکم اعتراض کند.