زمستانی گرم و کم‌بارش در انتظار تهران

زمستانی گرم و کم‌بارش در انتظار تهران

مازیار غلامی، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران گفت: در سه ماه آینده دمای هوا یک درجه بیش از حد نرمال و متوسط بارش‌ها نیز در بهترین شرایط در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرآیند خشکسالی از سال گذشته، بارش‌های چند روز گذشته نیز برای جبران کم‌بارشی‌ها کمکی نکرده و خشکسالی همچنان ادامه دارد و مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب در استان تهران ضروری است.غلامی درباره میزان بارش‌های آذرماه بیان کرد: تجزیه‌وتحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که در این ماه حدود 13.6میلی‌متر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران اتفاق افتاده که نشان‌دهنده کاهش ۷۱درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت و سال قبل است. این موضوع درحالی‌است که اکثر استان‌های کشور تحت تاثیر کم‌بارشی قرار دارند به گونه‌ای که کل کشور از ابتدای سال زراعی تا پایان آذر با کاهش ۴۰درصدی بارش روبه‌رو بوده است./ ایسنا 

ون و مینی‌بوس جای تاکسی می‌نشیند 
جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: تلاش می‌کنیم در خطوط پرتردد تاکسی، از ون و در پایانه‌های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی‌بوس استفاده کنیم.
وی توضیح داد: نظارت بر تاکسی‌های گردشی، موضوعی ضروری است چراکه برخی از این تاکسی‌ها به‌جای جابه‌جایی مسافر به حمل‌ونقل بار و کالا می‌پردازند یا برای شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند.
بهرامی با بیان این‌که بعضی از این تاکسی‌ها، حتی گاهی خارج از تهران نیز تردد می‌کنند و عملا هیچ خدمتی در حوزه حمل‌ونقل عمومی ارائه نمی‌دهند، تصریح کرد: این درحالی‌است که مالکان این تاکسی‌ها از تسهیلات نوسازی و سایر خدمات شهرداری تهران بهره‌مند می‌شوند./ جام‌جم‌ آنلاین