ماجرای هشدار ارتش به پرنده‌های جاسوسی‌آمریکا

خبر

ماجرای هشدار ارتش به پرنده‌های جاسوسی‌آمریکا

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ارتش گفت: در روزهای گذشته چند مورد هواپیمای جاسوسی را داشتیم که به محض نزدیک شدن به منطقه رزمایش و در منطقه نظارت ما، هشدار دریافت کرده‌اند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش ذوالفقار1401 در مورد تهدیدات دشمنان و رصد آنان حین رزمایش در خلیج‌فارس افزود: در فرآیند فازهای تاکتیکی رزمایش، برخوردهای متعددی از حضور نیروهای بیگانه خصوصا حضور هواپیماهای جاسوسی آمریکا در منطقه را داشتیم که با مراقبت پدافند هوایی و اطلاعات ارتش ایران، مورد رصد قرار گرفتند و به آنها هشدار داده‌شد. شیخ تصریح کرد: در تمامی تمرینات رزمی، چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. وقتی فعالیت در منطقه بیشتر می‌شود، حساسیت نیز افزایش می‌یابد؛ از این جهت عموما می‌خواهیم براساس قوانین بین‌المللی پاسخ مناسب را به دشمن دهیم و آنها را از منطقه خود دور و به آنها ثابت کنیم در رصد ما هستند. سخنگوی رزمایش ذوالفقار گفت: خوشبختانه به محض حرکت پرنده‌های آنها از پایگاه‌های‌شان، در رصد ما قرار می‌گیرند و به محض مشخص‌شدن جهت حرکت‌شان، هشدار دریافت می‌کنند.

آیت‌ا... مصباح‌یزدی، فقیهی برجسته و اثرگذار بود
سیدابراهیم رئیسی در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌ا... محمدتقی مصباح‌یزدی با بیان این‌که جامعه امروز ما می‌تواند با شناخت شخیصت آیت‌ا... مصباح به علم و عمل برسد و با نگاهی به سلوک وی الگوی خوبی پیش روی خود داشته باشد، اظهار کرد: حقیقت این است ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه، صاحب‌نظر می‌دانیم .
وی با تاکید بر این‌که آیت‌ا... مصباح در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار و در حوزه عمل و احکام نیز یک‌فقیه برجسته بود، ادامه داد: فقیه کسی است که باورهای الهی و اخلاق کریمه در جان او نشسته باشد وگرنه دانستن الگوهای علمی کسی را فقیه نمی‌کند.
رئیس‌‌جمهور با یادآوری این‌که اگر کسی همه گفتار، کردار و تفکرش جلوه فقه بود، یک فقیه کامل است، افزود: گفتار چنین فردی ما را به یاد خدا می‌اندازد و کردارش هم از جلوه‌های فقه است. رئیسی با تاکید بر این‌که آیت‌ا... مصباح‌یزدی از مبارزان با حکومت پهلوی بود، یادآور شد: از او بیانیه‌هایی در این زمینه به‌جا مانده است و با اَنکر منکرات که رژیم پهلوی بود، مبارزه می‌کرد و بعد از انقلاب هم با همه وزن وجودش از اَعرَف معروفات که جمهوری اسلامی باشد، حمایت کرد.
رئیس‌جمهور به پیش‌خطبه‌های نمازجمعه آیت‌ا...مصباح‌یزدی در دوره‌ای، اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌ا... مصباح‌یزدی هم انحرافات را خوب می‌شناخت و هم خوب با آن مبارزه می‌کرد، به همین دلیل او را عمار انقلاب نامیدند.  حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: او با اندیشه‌های انحرافی و با فتنه‌گرانی که می‌خواستند منطقه را به آشوب بکشند، مقابله می‌کرد و در کنار سردار شهید قاسم سلیمانی از الگوهای این مقابله و ایستادگی بود. رئیس‌جمهور با بیان این‌که آیت‌ا... مصباح‌یزدی شاگردپرور بود، اظهار کرد: برخی از استادان بزرگ حوزه هستند که درس‌های زیادی می‌دهند اما شاگردپرور نیستند ولی آیت‌ا... مصباح‌یزدی هم شاگردپرور بود و هم خانواده و اطرافیانش به وی ارادت دارند. وی گفت: ایشان را به عنوان عمار انقلاب اسلامی و عمار ولایت می‌شناسند. کسی که هم خوب می‌شناخت، ‌هم خوب تبیین می‌کرد.

اگر جانفشانی شهدا نبود مثل سوریه و افغانستان می‌شدیم
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران و سردار شریفی، مسئول امور ایثارگران سپاه با خانواده شهدای مدافع امنیت استان تهران دیدار و از آنان دلجویی کرد.
سرلشکر سلامی در این دیدارها با تجلیل از مقام شامخ شهدا، شهدا را زنده و ناظر بر اعمال و رفتار انسان‌ها توصیف و تصریح کرد: شهدا با نثار جان خود به جایگاه ابدی رسیدند؛ ما نیز باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا در مقابل شهدا و پیشگاه پروردگار سر افکنده نباشیم.
فرمانده‌کل سپاه همچنین در این دیدارها امنیت و آرامش ایران اسلامی را ثمره خون شهدا توصیف و تاکید کرد: اگر جانفشانی و ایثار شهدای عزیز ما نبود، بدون شک با توطئه دشمنان و کینه‌ای که آنان از نظام و ملت ایران دارند، کشور ما همچون سوریه و افغانستان می‌شد.