کیفرخواست پرونده ترور سردارسلیمانی در مراحل‌پایانی

کیفرخواست پرونده ترور سردارسلیمانی در مراحل‌پایانی

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی با بیان این‌که کیفرخواست پرونده ترور حاج قاسم به مراحل نهایی نزدیک شده، گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به‌زودی گزارش آن اعلام خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی در میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی‌‌گری در منطقه غرب آسیا، تصریح کرد: آمریکا خودش را به غلط، به‌عنوان مبارزه با تروریست‌های داعش معرفی می‌کرد اما همگی در منطقه شاهد بودند که اگر آمریکا در منطقه نبود، داعش نمی‌توانست خود را در منطقه معرفی کند و دستاوردی داشته باشد.
وی تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی، مقابله با داعش بود و به گفته مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی به‌عنوان خط مقدم مقابله با داعش قرار گرفت و براساس اسناد بین‌المللی و وظایف انسانی، با داعش به مقابله پرداخت.  وی تصریح کرد: این ترور یک تخلف بین‌المللی بود و هیچ‌کدام از توجیهات آمریکایی‌ها مورد تایید نیست، لذا ترور حاج قاسم به‌عنوان یک تخلف بزرگ در اسناد بین‌المللی ثبت شده است.