سرقت میلیاردی از خانه پدرشوهر به‌جای سهم‌الارث

سرقت میلیاردی از خانه پدرشوهر به‌جای سهم‌الارث

عروس جوان وقتی نتوانست سهم‌الارث شوهرش را بگیرد، دو سارق را برای سرقت میلیاردی از خانه پدرشوهرش اجیر کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل آذر امسال مردی برج ساز به پلیس آگاهی تهران رفت و شکایت کرد خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفته است. 
او در شکایتش گفت: «با خانواده‌ام در شمال تهران زندگی می‌کنیم. برای سفر به شمال کشور رفته بودیم و بعد از یک هفته که برگشتیم، متوجه به‌هم ریختگی وسایل خانه و سرقت لپ‌تاپ، تبلت، دلار، طلا و سکه  به ارزش سه میلیارد تومان از گاوصندوق شدیم.» دوربین‌های مداربسته خانه نیز تخریب شده و هیچ  تصویری از سارقان در آن ثبت نشده بود. 
 ماموران  برای بررسی سرقت به خانه این مرد اعزام شدند که در بررسی‌ آنها معلوم شد در ورودی خانه تخریب نشده و گاوصندوق با کلید باز شده است. تخریب دوربین‌ها نیز برای فاش نشدن هویت سارق آشنا بوده است. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این‌که با گذشت بیش از یک ماه از این سرقت،  چند روز پیش مالباخته با حضور در پلیس آگاهی تهران  اطلاعات جدیدی به ماموران داد و گفت: نوه‌ام که دختری هفت ساله است، صدای مادرش را با مردی شنیده که درباره سرقت از خانه‌ام حرف می‌زدند. با توجه به گفته‌های نوه‌ام و اختلافی که با عروسم داشتم، گمان می‌کنم او در این ماجرا نقش دارد و از او شکایت دارم. 
شهناز 37ساله به‌عنوان مظنون بازداشت شد و گفت: همسرم شش ماه پیش در تصادف فوت کرد و با دو بچه‌ام زندگی می‌کردم. در این مدت به خاطر شرایط زندگی‌ام از پدر شوهرم خواستم سهم‌الارث شوهرم را  به ما بدهد تا شرایط زندگی‌ام بهتر شود اما هر بار از این کار خودداری می‌کرد. از رفتارهای پدر شوهرم خسته شده بودم و درصدد انتقام از او بودم. موضوع را با یکی از دوستان قدیمی‌ام در میان گذاشتم که برادرش سارق بود. برادر دوستم، دو سارق حرفه‌ای را برای سرقت از خانه پدر شوهرم به من معرفی کرد. با آن دو سارق چند بار ملاقات کردم و کلید یدکی را که از خانه پدر شوهرم و گاوصندوق او تهیه کرده بودم در اختیار آنها قراردادم و زمانی که آنها به سفر رفته بودند، نقشه را اجرا کردیم. بخشی از اموال سرقتی را خودشان بابت سهم سرقت برداشتند و اسناد و نیمی از اموال را که دو میلیارد تومان می‌شد به من دادند. با اعتراف این زن، دو سارق اجیر شده نیز تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفتند و دو روز پیش در جنوب تهران بازداشت شدند. با تحقیق از این دو سارق‌به‌نام‌های میلاد و حمید، مشخص شد آنها دو بار به اتهام سرقت‌های سریالی از خانه‌ها به زندان افتاده بودند. 
با اعتراف متهمان پرونده برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات از آنها ادامه دارد.