کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

مرگ خاموش 3 نفر در شهرقدس 
رئیس مرکز اورژانس تهران از مرگ سه نفر در پی گازگرفتگی در شهر قدس خبرداد.
یحیی صالح طبری به ایسنا گفت: ساعت 10 و 36 دقیقه صبح شنبه وقوع حادثه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به اورژانس گزارش شد. نیروهای امدادی اورژانس به خانه‌ای در انتهای خیابان طالقانی، خیابان مالک اشتر اعزام شدند. همزمان با حضورشان در آنجا معلوم شد دو مرد ۲۶ و ۴۸ ساله و زنی ۴۶ ساله براثر گازگرفتگی فوت شده‌اند. 

تصادف مینی‌بوس و سواری
تصادف مینی‌بوس با خودروی سواری در مسیر بوئین‌زهرا محدوده سگزآباد، به مصدومیت 10نفر منجر شد. 
دکتر حسن اسماعیلی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین به مهر گفت: صبح شنبه وقوع تصادف مینی‌بوس با خودروی سواری در مسیر بوئین‌زهرا محدوده سگزآباد به اورژانس گزارش شد و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. 10 نفر در این تصادف مصدوم که بعداز اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل شدند. 

قتل پسر به دست پدر 
 مرد میانسال که پسر جوانش را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده‌بود، بازداشت شد. سردار جمال سلمانی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به سایت پلیس گفت: پس از وقوع درگیری خانوادگی منجر به قتل جوانی 23 ساله در محله باریکه کرمانشاه، تحقیقات ماموران در این باره آغاز شد. ماموران کلانتری 27 ابوذر پس از اعزام به محل و تحقیق از مادر خانواده دریافتند میان پدر55 ساله و پسرخانواده درگیری رخ داده‌است. 
وی افزود : با شدت گرفتن درگیری، پدر میانسال با ضربه‌های چاقو، جان پسر 23 ساله‌اش را می‌گیرد. متهم به قتل که تحت تعقیب بود، سرانجام بازداشت شد و در جریان تحقیقات اعتراف کرد پسرش طی درگیری با مادر خانواده، به زور از او پول می‌خواسته که همین باعث ناراحتی وی شده و با فرزندش درگیر و او را در اوج عصبانیت، با ضربه‌های چاقو کشته‌است. 

واژگونی مرگبار پژو
واژگونی خودروی پژو ٤٠٥ در شهرستان بوانات منجر به مرگ یک نفرو مصدومیت یازده نفردیگر شد.
به گزارش مهر، ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه صبح شنبه وقوع حادثه واژگونی یک خودروی سواری در محور بوانات به صفاشهر استان فارس به اورژانس گزارش شد. نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و مشاهده کردند خودروی پژو ٤٠٥ حامل ۱۲ سرنشین که از اتباع افغانستانی بودند، دچار حادثه شدند که در پی آن، نوزادی فوت کرد و یک نفر دیگر هم مصدوم و بعد از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند. 

سقوط هواپیمای آموزشی
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز از سقوط یک هواپیمای آموزشی در زیبادشت فردیس خبرداد.
احمد مهدوی به ایلنا گفت :پیش از ظهر دیروز (شنبه) گزارشی مبنی بر سقوط یک هواپیمای آموزشی در محدوده زیبادشت فردیس به اورژانس گزارش شد. این هواپیما دو سرنشین داشت ولی شدت آسیب به آنها کم بود و به صورت سرپایی درمان شدند.

انتقال قلب از مشهد به تهران 
سومین انتقال قلب اهداکننده مرگ مغزی در سردترین روز زمستانی از مشهد به تهران، با موفقیت انجام شد.
دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد استان خراسان‌رضوی به خبرگزاری صداوسیما گفت: امید نبوی‌راد 18 ساله که در بیمارستان هاشمی‌نژاد بستری بود، مرگ مغزی‌اش تایید شد. خانواده‌اش در اقدامی نیکوکارانه، اعضای بدن او را به بیماران اهدا کردند. بنابراین پیکر او به بیمارستان منتصریه واحد فراهم‌آوری اعضا منتقل شد. پنج عضو بدن او از جمله دو کلیه، کبد و قرنیه‌هایش به بیماران پیوند زده‌شد. همچنین قلب او از طریق بالگرد اورژانس به تهران منتقل شد تا به فردی 12 ساله پیوند زده شود.