مامور شهید به 5بیمار زندگی بخشید

مامور شهید به 5بیمار زندگی بخشید

خانواده ماموری که در تعقیب و گریز با قاچاقچیان کالا مرگ مغزی شده بود، در اقدامی نیکوکارانه پنج عضو بدن او را به بیماران اهدا کردند.

سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه استان مرکزی به ایسنا گفت‌: سروان شهید احمد کشوری‌نیا، فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه بود که روز هفدهم دی امسال  هنگام ماموریت تعقیب و مراقبت خودروی قاچاقچیان کالا که دارای پلاک سرقتی بود، بر اثر برخورد عمدی خودروی حاوی کالای قاچاق با خودروی گشت پلیس، به بیرون پرت و مصدوم شد. راننده خودروی شوتی با سرعتاز محل گریخت. مامور مصدوم با بالگرد به بیمارستان ولیعصر(عج) فراجای تهران منتقل شد. وی افزود: او که تحت درمان بود، دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش در اقدامی نیکوکارانه اعضای بدن او را اهدا کردند. دو کلیه، دو قرنیه و کبد او با پیوند به پنج بیمار نیازمند اهدا، زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید. همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی اهدا شد.  سرهنگ عیسی‌آبادی ادامه داد: ماموران در جست‌و‌جوی عامل شهادت این مامور بودند که رد او در سنندج به دست آمد. ماموران به آنجا اعزام شدند و با هماهنگی پلیس استان کردستان، متهم را شناسایی و در مخفیگاهش بازداشت کردند. 
پیکر این شهید امروز-یکشنبه- از میدان امام(ره) به سمت میدان شهدا روی دوش همرزمانش تشییع و به زادگاهش در استان لرستان برای خاکسپاری منتقل شد.