کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قتل دختر در سرقت مسلحانه 
سارقان مسلح که در جریان سرقت تیراندازی کرده و باعث مرگ دختری خردسال شده بودند، پس از بازگشت به کشور بازداشت شدند.
 سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سایت پلیس گفت : آبان امسال در یکی از مناطق مسکونی شهرستان سراوان دختر خردسالی به نام مونا نقیبی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فوت شد. تحقیقات ماموران برای دستگیری عاملان قتل او آغاز شد. این در حالی بود که رسانه‌های معاند ادعا کردند در پی‌تیراندازی نیروهای نظامی، این کودک کشته شده‌است. وی افزود : تحقیقات بعدی معلوم کرد یک باند سارقان مسلح در حال سرقت خودرو بودندکه تیراندازی کردند و یکی از تیرها به دختر هفت‌ساله اصابت کرد و باعث مرگ او شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد عاملان این تیراندازی مرگبار به یکی از کشورهای همسایه متواری شده‌اند. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش معلوم شد آنها به ایران بازگشته‌اندکه سرانجام عامل تیراندازی و دو همدستش شناسایی و بازداشت شدند. 

نجات 4 حیوان از استخر یخ‌زده
مامور آتش‌نشانی سه قلاده سگ و یک گرگ را که یک هفته در استخر یخ‌زده در دامنه کوه گرفتار شده‌بودند، نجات داد.  
به گزارش ایرنا، میثم دهقانی، آتش‌نشان فداکار تفتی است که 16 سال از خدمت او در آتش‌نشانی می‌گذرد. او برای نجات چند قلاده حیوان از دل یخ در سرمایی که استخوان را می‌سوزاند، به کوهستانی حوالی روستای سرد علی‌آباد تفت فراخوانده شد. وی در این باره گفت: به آتش‌نشانی گزارش داده شد تعدادی حیوان در استخر ذخیره آب گرفتار شده‌اندکه برای نجات آنها عازم شدم. درجه هوا منفی ۹ بود. مسیر صعب‌العبور بود و حدود دو کیلومتر را به اتفاق طبیعت‌گردانی که گزارش گرفتار شدن حیوانات در میان یخ‌ها را داده بودند، پیاده طی کردیم تا به آنجا رسیدیم.  وی افزود : استخر در دامنه کوهستان بود و سه قلاده سگ و یک گرگ در آن گرفتار شده‌بودند. حیوانات گرفتار در یخ را یکی یکی بغل کردم و به بیرون از استخر فرستادم. 

واژگونی پراید در غرب تهران
واژگونی سواری پراید در غرب تهران منجر به مرگ دختری 18 ساله و مصدومیت دو نفرشد.  
سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ایسنا گفت: یکشنبه پرایدی در حال حرکت در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهیدفهمیده بود که قبل از پل غربی ورزشگاه آزادی، ناگهان با نیوجرسی‌های میانی بزرگراه برخورد کرد. پس از کشیده شدن حدود ۳۰ متر روی سطح زمین، به سمت راست منحرف و واژگون شد. در این تصادف دختری 18 ساله فوت شد و دو نفرهم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. علت این تصادف ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه در پی سرعت زیاد اعلام شد. 

قتل در حمله سارقان
نیروی گشت حراست شرکت نفت و گاز مازون، هدف شلیک گلوله سارقان قرار گرفت و کشته شد.
مسئول روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اهواز به تسنیم گفت: ساعت 6 و 45 دقیقه صبح یکشنبه غلامرضا خالدی همراه یک نیروی گشت، در حال تردد در محدوده ایستگاه تقویت گاز شماره 5 مارون (حوالی روستای چارات بخش مشراگه شهرستان رامشیر) بود که با سارقان مسلح تجهیزات صنعتی روبه‌رو شد. او پس از درگیری با سارقان هدف شلیک گلوله قرار گرفت و فوت شد. همکار او که زخمی شده‌بود به بیمارستان انقال یافته و بستری است. 

هلاکت قاچاقچی  مواد مخدر
درگیری مرزداران منطقه «لار» با قاچاقچیان، به هلاکت یک قاچاقچی منجر شد.
سرهنگ محمدرضا باستان، فرمانده هنگ مرزی زاهدان به سایت پلیس گفت: مرزداران هنگ مرزی زاهدان هنگام کنترل و مراقبت از مرزها در منطقه مرزی لار شهرستان زاهدان، از حضور قاچاقچیان باخبر شدند. آنها مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر را زیر نظر گرفتند. میان ماموران و قاچاقچیان درگیری مسلحانه رخ داد و یکی از قاچاقچیان در تیراندازی پلیس به هلاکت رسید.