فرهنگ‌سازان!اقیموا الصلاة

پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز

فرهنگ‌سازان!اقیموا الصلاة

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، برپایی این همایش را پس از دو سال مایه خرسندی و برکت دانسته و خاطرنشان کردند: پیوندهای حیاتی در یک جامعه خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی، گذشت، مهربانی، همدلی، همدردی، یاری‌رسانی، خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه نماز، استحکام می‌یابد.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌ا... الرّحمن الرّحیم

والحمدلله رب‌العالمین و صلی‌ا...علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه‌ا...فی‌العالمین ارواحنا فداه
برپایی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ خرسندی و ان‌شاءا... موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی  آنها  است.یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی، گذشت، مهربانی، همدلی، همدردی، یاری‌رسانی، خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه نماز، استحکام می‌یابد. صف‌های نماز جماعت، صفوف به‌هم پیوسته‌ فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ اجتماعی را رونق می‌بخشد. نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد.
نمازگزار - هرکه و هرجا - به اندازه ظرفیت خود از نماز بهره می‌برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود، بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزون‌تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند. پدران و مادران، معلمان و استادان و اندرزگویان و راهنمایان این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به‌یاد داشته باشند و وظیفه‌‌ای که بر دوش آنهاست، بشناسند. مدارس، دانشگاه‌ها، به‌طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاه» جای می‌گیرند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای - ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

برنامه دفاعی موشکی ایران ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد
علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح، ضمن رد ادعاهای مطروحه توسط کشورهای غربی در مورد برنامه موشکی ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار کرد: برنامه دفاعی موشکی ایران هیچ ارتباطی با متن و روح قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد، چرا که موشک‌های ما برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌، از این رو ما اساسا سلاح هسته‌ای نداریم که نیاز به موشکی وجود داشته باشد که آنها را حمل کند.بحرینی این ادعاهای بی‌اساس را ناشی از رویکرد فریبکارانه کشورهای غربی برای قلب واقعیت و فرار از تعهدات‌شان خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی سلاح‌های کشتار‌جمعی که همچنان از زخم‌ سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام که کشورهای غربی به ویژه آلمان در اختیارش قرار داد، رنج می‌برد، تأکید می‌کند که تنها تضمین علیه استفاده یا تهدید به استفاده از چنین تسلیحاتی نابودی کامل و غیر قابل بازگشت آنها توسط کشورهای دارنده این تسلیحات است. وی ضمن تأکید بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد هدف دنیای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و اشاره به ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه، که ابتدا از سوی ایران مطرح شده است، آمریکا و متحدان غربی‌اش را به دلیل حمایت و تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح‌های هسته‌ای و ناکام گذاشتن هر ابتکاری جهت تحقق ایده مذکور، مقصر دانست و برنامه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و تاسیسات هسته‌ای خارج از پادمان این رژیم را مانع اصلی تحقق چنین منطقه‌ای در خاورمیانه ذکر کرد.