نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران

نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران

14
پر رفت و آمدترین تیم نقل و انتقالات زمستانی این فصل لیگ برتر، تیم تهرانی هوادار بود. در فهرست ورودی تیم هوادار 6بازیکن و در فهرست خروجی‌های این باشگاه 8 بازیکن به چشم می‌خورند تا هوادار با 14 جابه‌جایی بیشتر از هر تیم لیگ‌برتری دیگر در این زمستان، دستخوش تغییر شده باشد. این تعداد بازیکن خروجی نشان می‌دهد ساکت الهامی بیش از هر مربی دیگری، از عملکرد تیمش در نیم فصل اول ناراضی بوده است. آلومینیوم اراک با 11جابه‌جایی (7 بازیکن ورودی و 4 بازیکن خروجی) دومین تیم پر رفت و آمد محسوب می‌شود.

8
نفت مسجد سلیمان با 8 بازیکن ورودی، پر خرید‌ترین تیم نقل و انتقالات زمستانی این فصل بود. امین هاشمی‌فرد (استقلال ملاثانی)، رضا مغانلو (هوادار)، رضا یزدان‌دوست (تراکتور)، فرهاد مجد کرمانشاهی (پیکان)، گودرز داوودی (چادرملو)، محمد احمدی (استقلال ملاثانی)، مصطفی کیانی (چادر ملو) و محمدمهدی احمدی (پرسپولیس) نفراتی بودند که به نفت مسجد‌سلیمان منتقل شدند. به این خریدها باید نام رضا عنایتی را هم اضافه کرد که به عنوان سرمربی حالا روی نیمکت تیم نفت نشسته. باید دید نفت مسجد سلیمان با این نفرات و با تیم جدیدش، می‌تواند از قعر جدول جدا شود یا خیر؟

1
نقل و انتقالات زمستانی بدون حتی یک بازیکن جدید. آنچه در زمان قانونی نقل و انتقالات نیم فصل برای 2 تیم استقلال و سپاهان رخ داد این بود که هیچ بازیکن جدیدی به ترکیب آنها  اضافه نشد! در این بین سپاهان 5 خروجی داشت (مظاهری، داسیلویرا، نژادمهدی، مهدی‌زاده و حسینی) و مجبور است با جذب نفرات آزاد این خلا را پر کند. اما استقلال فقط یک خروجی داشت (یزدانی) که گفته می‌شود به سپاهان خواهد رفت. به این ترتیب با وجود وعده‌های فتح‌ا... زاده که گفته بود در نقل و انتقالات بمب می‌ترکاند، فعلا استقلال را باید بیکارترین تیم نقل‌و‌انتقالات دانست.