با مشتری عصبانی هم خوش برخورد باشید

با مشتری عصبانی هم خوش برخورد باشید

گاهی اوقات یک مشتری می‌تواند تمام روز شما را خراب کند و یک روز پر از چالش برای‌تان درست کند اما می‌توانید با یک برخورد مناسب طوری رفتار کنید که نتیجه کار کاملا تغییر کند.

هنر برخورد با مشتری موضوع بسیار با اهمیتی است که می‌تواند روند کار شما را تغییر دهد‌. نحوه برخورد شما با یک مشتری عصبانی می‌تواند، او را به شخصی کاملا راضی تبدیل کنید تا برای همیشه مشتری مغازه‌تان باشد. این را باید بدانید که هدف شما نباید پیروزی باشد، بلکه باید برای یک فروش موفق این را بدانید که مشتری چه می‌خواهد و شما همان را با توجه به سلیقه مشتری به او ارائه دهید. به یاد داشته باشید که عصبانیت یک احساس طبیعی است. 
در واقع خشم هم بخشی از احساسات انسان است که افراد گاهی آن را برای بهبود موقعیت خود به‌کار می‌گیرند. وقتی مشتری شما عصبانی است وسوسه نشوید که دائم موضع خود را توجیه کنید، بلکه آنها را جدی بگیرید اما آرام باشید و فعالانه گوش دهید، مشکل آنها را درک کنید و به آنها بگویید که راه‌حلی برای آن پیدا خواهید کرد.جمله همیشه حق با مشتری است را در ذهن‌تان کاملا جا بیندازید. نحوه برخورد شما با عصبانیت مشتری رابطه مشتری با شما را در آینده تعیین می‌کند، زیرا اگر در مقابل مشتری بایستید یا با او تا حد خصومت پیش بروید بازنده خواهید بود.