پسر رفیق‌کش در یک قدمی قصاص

پسر رفیق‌کش در یک قدمی قصاص

پسر جوان که هم‌اتاقی‌اش را در یک تعمیرگاه به قتل رسانده بود، با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت. متهم مدعی بود به دلیل آزارهای شیطانی دوستش او را کشته است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از مرداد گذشته و پس از گزارش قتل پسر جوانی به نام امین در یک تعمیرگاه در شرق تهران آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد امین و دوستش فرید از شهرستان آمده و شب‌ها در همان تعمیرگاه می‌خوابیدند. صبح که صاحب تعمیرگاه به آنجا آمده بود، با جسد غرق در خون امین رو‌به‌رو شد.
صاحب مکانیکی در جریان تحقیقات گفت: امین و دوستش فرید از چند ماه قبل به‌عنوان شاگرد در تعمیرگاهم مشغول کار شدند. آنها می‌گفتند از شهرستان به تهران آمده‌اند و جایی برای خواب ندارند ‌به‌همین‌دلیل شب‌ها همین‌جا می‌خوابیدند. صبح برای باز کردن در مغازه به آنجا رفته و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. جسد امین در گوشه‌ای افتاده بود و خبری از فرید نبود.
فرید به‌عنوان مظنون اصلی قتل تحت تعقیب قرار گرفت و در یک پارک در همان حوالی دستگیر شد. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و پرونده با صدور کیفرخواست‌، به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده‌، اولیای دم برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند. فرید هم وقتی در جایگاه قرار گرفت، مدعی شد: من و امین در تعمیرگاه کار می‌کردیم و شب‌ها همان‌جا می‌خوابیدیم. یک شب او مرا مورد آزار شیطانی قرار داد و از صحنه آزارم هم فیلم گرفت و تهدید کرد اگر به خواسته‌اش تن ندهم فیلم را منتشر می‌کند. او قوی‌هیکل بود و من قدرت مقابله با او را نداشتم. چند بار خواستم خودکشی کنم اما نتوانستم. آخرین بار که سراغم آمد‌، با میله آهنی ضربه‌هایی به او زدم که باعث مرگش شد. 
پس از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات وارد شور شده و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، او را به قصاص‌ محکوم کردند.با اعتراض متهم به حکم مجازاتش، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این حکم در شعبه 26 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی گردید.