کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

بررسی احتمال عمدی بودن مسمومیت سریالی دانش‌آموزان
 دادستان‌کل‌کشور با احتمال عمدی دانستن مسمومیت دانش‌آموزان دستور بررسی سریع این موضوع را صادرکرد. این درحالیست که بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی هم نتوانسته به حل معمای مسمومیت‌های سریالی کمک کند. 
به گزارش جام‌جم، با تکرار مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم، دادستان کل کشور دیروز در نامه‌ای، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصران احتمالی‌ این مسمومیت‌هاکرد. در این نامه آمده است:« گرچه مسئولان محترم آموزشی و بهداشتی و اطلاعاتی در تعقیب قضیه هستند، لکن ضروری است جنابعالی نیز از جایگاه مدعی‌العموم با اهتمام بیشتر و سرعت و دقت موضوع را تحت پیگرد قانونی قرار داده و ضمن همکاری لازم با مسئولان ذی‌ربط به ریشه‌یابی و کشف واقعه پرداخته تا هرچه زودتر نگرانی شهروندان محترم و اولیای دانش‌آموزان عزیز برطرف و چنانچه کسانی در این امر قصور یا تقصیری داشته یا توطئه‌ای در کار بوده برخورد قاطع و قانونی انجام دهید و نتیجه را گزارش فرمایید.»
در شرایطی‌که دادستان‌کشور دستور بررسی مسمومیت را صادرکرده است، به گفته یک کارشناس آزمایشگاه محیط از قم، برای جمع‌آوری نمونه هوای محیط از دستگاهی به نام ساکشن لایف و کیسه‌های مخصوص و استاندارد استفاده شده و تیم آنها با این ابزار تاکنون از 14مدرسه‌ای‌که دانش‌آموزان بو را حس کرده‌اند، نمونه‌برداری کرده است. در حالی‌که والدین دانش‌آموزان دختر مسموم شده در 14مدرسه قم، بی‌صبرانه منتظر اعلام نتیجه آزمایش‌ها و مشخص شدن علت مسمومیت فرزندان خود بودند و همچنین روز یکشنبه نیز 11دانش‌آموز دیگر با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد هیچ مورد مشکوکی در نمونه‌های دریافتی از دانش‌آموزان مشاهده نشده است. بنا بر اعلام معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، در بررسی‌های اولیه نمونه‌های مختلفی مانند لباس دانش‌آموزان و نمونه‌های محیطی و تنفسی آزمایش و سپس به آزمایشگاه‌های مرجع مانند رازی و انستیتو پاستور ارسال شد، اما هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشد. به گفته این مقام مسئول دانشگاه، برای شفافیت هر چه بیشتر موضوع مسمومیت دانش‌آموزان، از آنها دوباره نمونه‌گیری شده است و منتظر اعلام نتیجه هستند. 

دفن جسد برادر در باغچه
مردی که برادر معتادش را به قتل رسانده و در باغچه خانه مادرش دفن کرده بود، بعد از هشت ماه سکوتش را شکست.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل خرداد امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کرد که برادر آرایشگرش که در تهران مغازه دارد ناپدید شده و گوشی‌اش خاموش است. با شکایت او، پلیس در پی یافتن ردی از مرد گمشده بود که با گذشت هشت ماه از این ماجرا عصر روز یکشنبه برادر او به اداره دهم پلیس آگاهی تهران آمد و راز قتل برادرش را فاش کرد. متهم پرونده دیروز به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت: برادرم معتاد به تریاک و شیشه بود و چون ترک نمی‌کرد من و بقیه خانواده با او درگیر بودیم. 30سال قبل همسرش از او جدا شد و بچه را با خود برد و او هیچ‌گاه آنها را ندید. شب حادثه به خانه مادرم در شهرستان پاکدشت رفته بودم تا آنجا را نقاشی کنم. برادر معتادم هم آنجا بود. خواستم اعتیادش را ترک کند که دعوای‌مان شد.  فحاشی کرد و درگیری بالا گرفت. تکه سیمی را انداخت دور گردنم تا خفه‌ام کند که او را به کناری انداختم. دوباره می‌خواست سیم را بردارد که من آن را برداشته و با آن خفه‌اش کردم. بعد از قتل، گوشی‌اش را خاموش کرده و جسد را در باغچه دفن کرده و تا صبح در آنجا بیدار ماندم. نقاشی خانه را انجام داده و به خانه‌ام بازگشتم. چند روز از ترسم خانه مادرم و سر کار نرفتم. بعد از هشت ماه طاقت نیاورده و تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم.» پس از اعترافات متهم، با دستور قضایی تیمی از ماموران راهی محل قتل شده تا جسد مقتول را در آنجا پیدا کنند.