موشک‌های کروز مافوق‌صوت توسعه پیدا می‌کند

موشک‌های کروز مافوق‌صوت توسعه پیدا می‌کند

سردار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در اختتامیه جشنواره جهادگران گفت: تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها یک رویای راهبردی برای آمریکایی‌هاست.آنها چون در میدان جنگ نظامی شکست خورده‌اند وارد این میدان شده‌اند. آنها تمام ذخایر راهبردی خود را علیه ما به‌کار بسته‌اند.

سردار سلامی تصریح کرد: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم اما امروز ما کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم. انقلاب اسلامی دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کرده و مجبور به گسترش عملیاتی کرده است. امروز دشمن مجبور است مستقیم وارد میدان شود و 7000 میلیارد دلار هزینه کند. تجزیه انرژی متراکم دشمن از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و علاوه بر این، دشمن ابتکار عمل را از دست داده است؛ زیرا هرجا حضور دارد یک گروه مقابل او قرار دارد. سردار سلامی بیان کرد: جز با زبان قدرت نمی‌شود با مستکبران سخن گفت، زیرا دشمن قدرت منطق را نمی‌پذیرد اما منطق قدرت را می‌پذیرد. امروز می‌بینید تأثیر قدرت ما جهانی است. در قلب یک سرزمین جنگ و ناامنی ایجاد می‌شود و نتایج جنگ را به ما نسبت می‌دهند. وقتی یک رسانه از جایی فراری شده و یک مقام تهدید می‌شود سریعا نام ما را می‌برند. وی گفت: امروز امن‌ترین کشتی در دریاها، کشتی‌ای است که پرچم ایران روی آن برافراشته است و این یعنی قدرت. شما ببینید وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید: «از زمان شهادت سردار سلیمانی کابوس می‌بینم»؛ این نشانه تأثیر جهانی قدرت ماست. فرمانده‌کل سپاه افزود: جنگ‌های امروز چهره عوض کرده و جنگ و صلح به هم آمیخته شده است و درست در زمانی که شما احساس صلح می‌کنید در حال نبرد هستید. هیچ کشوری نیست که در مرکز عملیات رسانه‌ای جهانی، در یک تهدید جنگ سخت و اطلاعاتی جهانی قرار داشته باشد و پیشرفت کند. ما در سپاه بیش از 325 طرح بزرگ ملی را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که هر هفته یکی از آنها رونمایی شود. سردار سلامی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم. زمانی که ما تحصیل می‌کردیم تصوری از این علوم نداشتیم، اما امروز توسط شما جوانان این دستاوردها تحقق پیدا کرده است. امروز شما می‌توانید از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند.
وی ادامه داد: موشک‌های کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال‌ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند، البته در نوع سوپرسونیک و مافوق‌صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند، اما این‌که چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق‌صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.

پنهان‌شدن تروریست‌های « اینترنشنال» به اسم «دورکاری» 
پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال فعالیت‌های شبکه تروریستی موسوم به «ایران اینترنشنال» که عربستان سعودی آن را تأمین مالی می‌کند، سخنگوی این شبکه تروریستی از پنهان‌شدن کارکنان این شبکه تروریستی تحت عنوان «دورکاری» خبر داد. 
طارق احمد، وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت‌و‌گو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، از تحرکات کشورش برای تأمین امنیت شبکه تلویزیونی تروریستی موسوم به ایران اینترنشنال خبر داد. بر اساس این مصاحبه که الشرق‌الاوسط، شنبه آن را منتشر کرده، این مقام انگلیسی در واکنش به اخبار منتشرشده درباره انتقال فعالیت‌های این شبکه تلویزیونی تروریستی به آمریکا  گفت: برخی فعالیت‌های این شبکه در لندن ادامه دارد و برخی دیگر از فعالیت‌های آن به آمریکا منتقل شده است. این وزیر انگلیسی در ادامه گفت: «ما با همکاری پلیس در تلاش برای تضمین امنیت کارکنان ایران‌اینترنشنال و امنیت این شبکه هستیم». 
از سوی دیگر، آدام بیلی، سخنگوی شبکه تروریستی ایران‌اینترنشنال به الشرق‌الاوسط خبر پنهان‌شدن کارمندان این شبکه تروریستی را تأیید کرد و گفت در حال حاضر کارکنان اتاق خبر این شبکه تروریستی «همانند تعطیلی‌های دوره کرونا» از خانه در حال کار هستند. سخنگوی این شبکه که در ایام اغتشاشات خیابانی در ایران، برخی آموزش‌های خرابکاری و تروریستی را به بینندگانش می‌داد و ایران، آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده، اضافه کرده تمام فعالیت‌های پخش این شبکه به واشنگتن منتقل شده و تنها فرآیند جمع‌آوری اخبار در لندن به طور معمول در استودیوها ادامه دارد.