نسخه Pdf

خلأ وجود کتابخانه ویدئویی را پر کردیم

گفت‌وگو با مدیر رویای والاهنر

خلأ وجود کتابخانه ویدئویی را پر کردیم

هرچقدر که فناوری‌های نو پای خود را بیشتر در حوزه رسانه‌های آنلاین می‌گذارند، تنوع ارائه‌کنندگان خدمات هم در این حوزه بیشتر می‌شود.

پلتفرم رویای والا هنر در همین رابطه توانسته محلی برای ارائه محتوای کوتاه تصویری باشد. چیزی که تا قبل از این در جهان وجود داشته و خلأ آن در ایران احساس می‌شد. مدیر پلتفرم رویای والا هنر معتقد است که نمایشگاه رصتا فرصتی برای پلتفرم‌ها است تا بهتر از قبل بتوانند با کاربران ارتباط برقرار کنند. به بهانه بررسی نمایشگاه رصتا، با محمدحسین مشهدی تفرشی، مدیر پلتفرم رویای والا هنر گفت‌وگو کردیم.

محمدحسین مشهدی تفرشی، مدیر پلتفرم رویای والاهنر در این رابطه به جام‌جم می‌گوید: به‌طور کلی برگزار کردن رویدادها و نمایشگاه‌هایی که بتواند ارتباط مسئولان پلتفرم‌ها را با هم تسهیل کند و همزمان، تبلیغات ارزان‌قیمت برای مخاطبان عمومی داشته باشد، اتفاق خیلی خوبی است. وی درباره جزئیات فعالیت این پلتفرم عنوان می‌کند: ما در واقع استارت‌آپ اشتراک‌گذاری تکه‌ویدئو یا ویدئو‌فوتیج در ایران هستیم. تکه‌ویدئو معادل فارسی ویدئوفوتیج است. در واقع این عنوان، واحد اولیه تولید یک فیلم است که در نهایت پلان‌ها را کنار قرار می‌دهد تا پیام منتقل شود. از سال 2000 کتابخانه‌های تصویری بسیاری در جهان شکل گرفته که هر کسی پلان ضبط کرده آن فیلم خام زیر یک دقیقه را در این کتابخانه بارگذاری و قیمت‌گذاری می‌کند. به این مجموعه‌ها ویدئو لایبرری یا کتابخانه ویدئویی می‌گویند.تفرشی تصریح می‌کند: با توجه به این‌که خلأ وجود چنین مجموعه‌ای را در ایران احساس می‌کردیم، تلاش کردیم با راه‌اندازی این مجموعه این خلأ را برطرف کنیم. البته مسأله اساسی که باعث شده بازارسازی در این حوزه شکل نگیرد، مسأله حقوق مولف است.