گران‌فروشی بلیت هواپیما در قشم‌ایر و زاگرس

گران‌فروشی بلیت هواپیما در قشم‌ایر و زاگرس


رئیس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان همچنین افزود: متاسفانه افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما در شركت‌های هواپیمایی قشم‌ایر و زاگرس، محرز است.
 تابش افزود: همچنان با افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما مواجه هستیم. به عنوان نمونه بلیت رفت و برگشت تك‌نفره
تبریز-بندرعباس،  یک میلیون و ۵۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.
وی اضافه كرد: با مكاتباتی كه با سازمان هواپیمایی كشوری داشتیم قرار شد مبنای قیمت‌ها همان افزایش آذر سال ۹۷ باشد، اما به نظر می‌رسد شرکت های هواپیمایی داخلی در عمل، قیمت‌ها را بدون مجوز افزایش داده‌اند.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان در پاسخ به این كه دلیل افزایش قیمت این شركت‌ها چیست، گفت: این شركت‌ها مدعی هستند از انجمن شركت‌های هواپیمایی مجوز گرفته‌اند این در حالی است كه انجمن هواپیمایی و هر انجمن دیگر در كشور صلاحیت قیمت‌گذاری برای هر نوع خدمت و كالایی را ندارد و باید طبق مصوبه شورای هماهنگی‌های اقتصادی سران سه قوه مجوز خود را از ستاد تنظیم بازار بگیرد.
وی افزود: متاسفانه با وجود مكاتبات صورت گرفته با سازمان هواپیمایی برای ارائه مستندات مبنایی تعیین نرخ بلیت هواپیما، شركت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها تا این لحظه هیچ مستنداتی برای نرخ‌گذاری خود به این سازمان اعلام نكرده‌اند.
تابش گفت: در مذاكره با سازمان هواپیمایی تاكید كردیم حاضریم قیمت‌های آذرماه سال گذشته كه مصادف با اوج جهش‌های ارزی در كشور بود را مبنای محاسبات تعیین نرخ بلیت هواپیما قرار دهیم.