روز  اول  با  8  گل

قطار لیگ سرانجام به راه افتاد

روز اول با 8 گل

 سرانجام روز موعود فرارسید و قطار لیگ برتر به راه افتاد. بازی افتتاحیه لیگ برتر (پرسپولیس - پارس جنوبی جم) آن طور كه انتظار می‌رفت جذاب نبود. برای بازی اول 26 هزار بلیت در نظر گرفته شده بود و طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم كاملا بسته بود تا وقتی دوربین‌ها برای اولین بار با نمایی باز، ورزشگاه را نشان داد، سكوهای خالی توی ذوق بزند. همه گمان می‌كردند هواداران پرسپولیس، تیم را تنها گذاشته‌اند در حالی كه فدراسیون اجازه حضور 78هزار تماشاگر (ظرفیت ورزشگاه) را نداده بود.
پارس جنوبی جم در حالی لیگ را آغاز كرد كه همچنان درگیر مشكلات مالی است. پرسپولیس هم كه در بدترین زمان سرمربی‌اش را از دست داد، با سرمربی جدید پا به بازی‌ها گذاشت.
پرسپولیس در این بازی بهتر از حریف بود؛ اما نمایش این تیم، ته دل هواداران را كمی خالی كرد. شاید در بازی‌های سخت‌تر، این تیم به مشكل بخورد و این دقیقا همان چیزی است كه شاید ذهن گابریل كالدرون، سرمربی آرژانتینی قرمزها را هم مشغول كرده است.
پرسپولیس در بازی افتتاحیه مقابل پارس جنوبی جم با یك گل به برتری رسید. گلی كه حاصل سماجت علی علیپور و هنر و خلاقیت فردی مهدی ترابی با یك چیپ دیدنی بود. شاید اگر این گل، نتیجه یك كار تیمی تمرین شده بود، هواداران با دغدغه كمتری به استقبال هفته دوم می‌رفتند.
گل‌گهر سیرجان در اولین امتحان لیگ برتری مقابل نساجی مازندران مردود نشد؛ اما 3 امتیاز را هم نگرفت. بازی گل‌گهر و نساجی با تساوی یك بر یك تمام شد تا یك امتیاز به تیم‌هایی برسد كه فصل قبل و این فصل به لیگ برتر اضافه شده‌اند.
در اصفهان تیم علیرضا منصوریان باز هم باخت. سبزهای فولادشهری كه در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد عربستان شكست خورده و حذف شده بودند، در اولین بازی خود در لیگ برتر، بازی 2 بر صفر برده را با شكست 3 بر 2 عوض كردند تا فصل به بدترین شكل ممكن برای منصوریان شروع شود.
 كامبك رویایی شاگردان ابراهیم صادقی، این مربی جوان را به ادامه لیگ امیدوار كرد.  
در دقیقه 61 این بازی، چراغعلی از ذوب اخراج شد تا در ثبت این نتیجه تاثیرگذار باشد.
در مسجد سلیمان هم بازی نفت این شهر و تراكتور تبریز با تساوی بدون گل تمام شد تا مهدی تارتار از اولین آزمون خود در تیم جدید هم نمره قبولی بگیرد. خیلی‌ها از تراكتور توقعی به مراتب بیش از این داشتند؛ اما تیم پرستاره لیگ برتر در این بازی، نمایشی دلچسب نداشت.  
نکته مهم در روز اول بازی‌ها حضور تیم‌ها و مربیان تازه‌وارد بود. پرسپولیس، سایپا، پارس‌جنوبی جم، نساجی مازندران، تراکتور تبریز و نفت مسجدسلیمان با مربیان جدید وارد لیگ شده بودند و گل‌گهر سیرجان هم اولین تجربه لیگ برتری خود را پشت‌سر می‌گذاشت.
 داوران پشت خط حذف شدند
گرچه اجرای قوانین جدید، مهم‌ترین نكته در مورد داوری لیگ برتر این فصل بود؛ اما حذف داوران پشت خط در فصل جدید هم یكی از نكات برجسته داوری بود. كمیته داوران فدراسیون تصمیم گرفت برای كاهش هزینه‌ها، داوران پشت خط را از لیگ این فصل حذف كند.