نورنگار؛ جشنواره عكاسی از بازار و روستا

نورنگار؛ جشنواره عكاسی از بازار و روستا


جشنواره عكاسی نورنگار با دو موضوع «بازار» و «روستا» برگزار می‌شود. ایسنا در گزارشی از نشست خبری ششمین دوره این جشنواره به نقل از دبیر آن نوشت: امسال در دو بخش جشنواره را برگزار می‌كنیم. بخش اصلی به‌بازارهای سنتی و محلی ایران اختصاص دارد؛ بازارها علاوه بر نقش تجاری كه در هر منطقه دارند، خودشان پایگاه فرهنگی هم هستند و فقط از دید تجاری به آنها نگاه نمی‌كنیم.
افشانی بازارها را منشأ مطالعات مردم‌نگاری و قوم نگاری دانست و ادامه داد: برای بخش دوم و جنبی نیز زندگی روستایی را در نظر گرفته‌ایم.
روستاها فقط به شكل فیزیكی تعریف نمی‌شود و بخش عظیمی از تولیدات كشور در روستاها تامین می‌شود؛ زندگی عشایری، روستایی و همه چیزی كه در این بخش می‌گنجد در بخش جنبی مدنظر جشنواره نورنگار است.
براساس اظهارات دبیر این جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند هشت قطعه عكس ارسال كنند و مجموعه عكس باید با استیتمنت همراه باشد. تك عكس نیز قابل ارسال به جشنواره خواهد بود. بازه زمانی دریافت آثار از فردا آغاز می‌شود و تا ۳۰ آذر این مهلت ادامه دارد و از شركت‌كنندگان خواسته شده كه عكس‌های آرشیوی ارسال نكنند و در نظر داشته باشند فقط در حد تصحیح رنگ و نور می‌توانند در عكس‌هایشان دست ببرند.