مجسمه‌سازان ایرانی در هم‌اندیشی بین‌المللی بیروت شركت كردند

مجسمه‌سازان ایرانی در هم‌اندیشی بین‌المللی بیروت شركت كردند


 دومین هم‌اندیشی بین‌المللی مجسمه‌سازی با حضور هنرمندانی از ایران، ایتالیا، مصر و لبنان كار خود را با مراسمی در آمفی‌تئاتر دانشكده هنر، دانشگاه لبنان آغاز كرد. بر اساس خبری كه ایسنا منتشر كرده، دانشگاه هنر بیروت از ایران دعوت كرد تا در این هم‌اندیشی حضور داشته باشد. وزارت ارشاد هم طی رایزنی و مشورت با استادان حوزه مجسمه با سه هنرمند مجسمه‌ساز محمدرضا ذبیح‌ا...‌زاده، شهریار رضایی و مهدی سلحشور در این رویداد شركت كرد.
هادی مظفری، مدیر‌كل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این هم‌اندیشی گفته است: حضور ایران در كنار هنرمندان ایتالیا، مصر و لبنان علاوه بر معرفی بهتر هنر كشورمان باعث گفت‌وگو و تعامل‌های هنری است.  هنر ایران، مصر و لبنان نماینده فرهنگ شرق و هنر مجسمه سازی ایتالیا نیز كه در طول تاریخ زبانزد بوده به عنوان نماینده غرب در این هم‌اندیشی حضور دارند. دومین هم‌اندیشی بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ نیز برای مدعوان و مخاطبان نیز گردشگری هنری را به دنبال خواهد داشت. آنها طی دیدار از شهر زیبای بیروت، خلق و پروسه ساخت آثار مجسمه را توسط هنرمندانی از چهار كشور دنیا به تماشا می‌نشینند.
مونیكا زكا، مدیر مركز فرهنگی ایتالیا در لبنان نیز در دیدار با هنرمندان ایرانی، سابقه تمدنی بزرگ و برخورد خوب ایرانیان را ستود.
دومین هم‌اندیشی بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ در بیروت با حضور هنرمندانی از ایران، مصر، ایتالیا و لبنان از اول اكتبر (۹مهر) آغاز و تا ۱۵ اكتبر (۲۳مهر) در دانشكده هنر، دانشگاه لبنان ادامه خواهد داشت.