نقشه کشیدن برای المپیک  از روی تخت بیمارستان

روایت حمیده عباسعلی از دومین عمل جراحی، کرونا و المپیک پیش‌رو

نقشه کشیدن برای المپیک از روی تخت بیمارستان

 12 اسفند سال قبل بود که یک آسیب‌دیدگی شدید حمیده عباسعلی را درگیر خودش کرد. در فینال رقابت‌های جهانی سالزبورگ اتریش بود که این اتفاق افتاد. آن هم مقابل حریفی از ایتالیا.
 با این حال عباسعلی مدالش را گرفت و حاصل این مدال، پارگی رباط ACL بود و کشیدن کار به جراحی. این جراحی انجام شد و یک مهره در پای او کار گذاشتند و قرار بود عمل جراحی دیگری هم پس از المپیک انجام دهند، اما به تعویق افتادن این بازی‌ها باعث شد تا همه چیز زودتر انجام شود. به بهانه دومین عمل جراحی عباسعلی با او گفت‌‌و‌گوی کوتاهی
 انجام داده‌ایم.

بعضی‌ها می‌گفتند پلاتین در پای شماست و بعضی‌ها هم از مهره ژلاتینی می‌گویند.
یک پیچ داخل پای من است و خیلی‌ها در جریان آن هستند. طبق نظر پزشکم دومین مرحله عمل جراحی را در هانوفر انجام دادم. این پیچ، یک متد جدید است و با بهترین روش‌های ممکن انجام شده است.
عمل جراحی چطور بود؟
عالی. شاید کلی استرس داشتم اما خدا را شکل عمل خوبی بود. الان هم از عمل جراحی که دکتر امینی انجام دادند راضی هستم و شرایط خیلی خوبی دارم. در این عمل اصلا اذیت نشدم و ان‌شاءا... دوران نقاهت دو هفته‌ای را سپری کنم به ایران برمی‌گردم.
بعد از دو هفته تمرینات شروع می‌شود؟ 9 ‌ماه زمان کافی برای آمادگی در المپیک است؟
تمریناتم را بدون هیچ محدودیتی شروع می‌کنم. تنها محدودیتم همین مصدومیت بود که خدا را شکر حل شد. زیرنظر سمانه خوش‌قدم تمرینات را آغاز خواهم کرد و با قدرت به سمت جلو پیش خواهم رفت. ان‌شاءا... می‌جنگم برای المپیک.
در المپیک پیش‌رو کاراته برای نخستین‌بار حضور خواهد داشت و شاید در المپیک‌های بعدی این رشته ورزشی در مهمترین تورنمنت جهانی نباشد. حمیده عباسعلی قول مدال می‌دهد؟
واقعا شرایط سختی است. نمی‌شود هیچ قولی داد. من قول می‌دهم بهترین تلاشم را کنم و بهترین نتیجه را بگیرم. ان‌شاءا... مردم مثل همیشه دعای‌مان کنند تا همه کاروان ایران در المپیک نتیجه بگیرد.
کرونا هم که حسابی یقه کل جهان را گرفته است؟
شرایط خیلی بد و محدودیت‌ها بیشتر شده و متاسفانه افراد زیادی دارند جان خودشان را از دست می‌‌دهند. از همه مردم می‌خواهم که خودمان به هم رحم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم و دست در دست هم بدهیم تا این بیماری منحوس به‌زودی ریشه‌کن شود. سلامتی را برای همه مردم کشورم و مردم جهان می‌خواهم.