محاکمه 2 برادر که در لباس‌فروشی خون به پا کردند

محاکمه 2 برادر که در لباس‌فروشی خون به پا کردند

دو برادر که در جریان درگیری با فروشنده لباس‌فروشی او را به قتل رسانده بودند، پای میز محاکمه قرار گرفتند و یکی از برادرها به قتل اعتراف کرد اما برادر دیگر منکر قتل شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، یک‌سال قبل فیلمی از درگیری دو مرد با فروشنده لباس‌فروشی در فضای مجازی منتشر شد. در این درگیری یکی از مهاجمان با چاقو ضربه‌ای به فروشنده می‌زند و پسر جوان غرق در خون روی زمین می‌افتد و جان می‌دهد. در ادامه مشخص شد این درگیری در یک لباس‌فروشی در ورامین رخ داده و مهاجمان دو برادر هستند. متهمان در ادامه دستگیر شده و یکی از آنها به نام شاهین که سابقه‌دار است و یک ماه قبل آزاد شده بود در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. برادر دیگر هم اعتراف کرد برای کمک به برادرش وارد درگیری شده است.
با تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و دو برادر پای میز محاکمه قرار گرفتند. ابتدای این جلسه پدر و مادر مقتول از طرف خودشان و فرزندان مقتول برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند.
وکیل اولیای‌دم در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه شاهین برای خرید وارد مغازه شده و بر سر قیمت با صاحب آنجا جر و بحث می‌کند. خسرو که در آن مغازه مشغول به کار بوده، برای پایان‌دادن به درگیری وارد ماجرا شده اما شاهین برادرش را خبر می‌کند و با خسرو درگیر می‌شوند. بر اساس گفته شهود، مقتول بعد از زخمی‌شدن خطاب به شاهین می‌گوید، نامرد شاهرگم را زدی. دو برادر با چاقو به خسرو ضربه زده‌اند به همین خاطر اولیای‌دم درخواست قصاص هر دو را دارند.
در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به شاهین از او خواست از خود دفاع کند که گفت: من ابتدا با صاحب مغازه دعوا کردم و آنها مرا زدند. برادرم وارد مغازه شد تا مرا نجات دهد که به او هم حمله کردند. من قصد داشتم به کتف خسرو ضربه بزنم اما به گردنش اصابت کرد. من قصد کشتن او را نداشتم. از اولیای دم عذرخواهی می‌کنم.
در ادامه برادر شاهین به نام شهرام در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهام مشارکت در قتل گفت: من در نزدیکی محل درگیری قصابی دارم.
 آدم آبروداری هستم و سابقه کیفری ندارم. روز حادثه برادرزاده‌ام سراغم آمد و گفت بیا که دارند پدرم را می‌کشند. سریع به محل درگیری رفتم. سعی کردم آنها را از هم جدا کنم اما افرادی که در مغازه بودند من و برادرم را زدند. من هیچ ضربه‌ای به مقتول نزدم و اتهامم را قبول ندارم.
پس از دفاعیات دو متهم و وکلای آنها، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.