دیدوبازدیدهای فوتبالی

آغاز هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر در قرن جدید

دیدوبازدیدهای فوتبالی

 شروع دوباره رقابت‌های لیگ
برتر 1400 را آلومینیم اراک و فولاد خوزستان شروع کردند؛ نخستین بازی رسمی قرن جدید در فوتبال ایران و مسابقه‌ای که صفر – صفر به پایان رسید تا همه‌چیز را به نفع مدعیان بالای جدولی رقم بزند یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان. شروع لیگ یعنی شروع دوباره هیجان حتی اگر تماشاگر هم نباشد باز فوتبال هست، عشق فوتبال‌ها هستند و آنهایی که لحظه‌شماری می‌کنند تا 90 دقیقه به مستطیل سبز خیره شوند...این همان عشق سبزرنگی است که حدومرز ندارد و جنون فراگیر. به لیگ برتر هفته نوزده خوش‌آمدید.
 آلومینیوم فولاد
نخستین صفر    _  صفر  در سال صفر

آلومینیوم و فولاد، نخستین بازی سال جدید را برگزار کردند. از 28 اسفند 99 که رقابت‌های لیگ تعطیل بود، شاگردان منصوریان و نکونام رودرروی هم قرار گرفتند. شناخت خوب علی منصور و نکو از تیم‌های یکدیگر باعث شد تا نتیجه‌ای غیر از مساوی برای دو تیم رقم نخورد. این مساوی دو تیم را
27 امتیازی کرد (آلومینیوم با یک بازی بیشتر) تا سایه به سایه هم در جدول قرار بگیرند. یکی در رده چهارم و دیگری در رده پنجم جدول رده‌بندی.
 شهر خودرو     _   پرسپولیس؛ بازگشت عیسی
در بازی رفت، پرسپولیس سه بار دروازه شهر خودرو را باز کرد و بااقتدار در ورزشگاه آزادی این تیم را شکست داد. سید جلال، نوراللهی و سرلک گلزنان این بازی بودند. از هفته چهارم که دو تیم به مصاف هم رفته‌اند اتفاق‌های زیادی افتاده است، پرسپولیس به صدر رسید و دوباره جای خودش را به سپاهان داد. اوضاع برای تیم یحیی چندان بد نیست، به‌خصوص این‌که از امروز عیسی آل کثیر هم با پایان محرومیتش می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند.
پرسپولیس یحیی اگر می‌خواهد از کورس قهرمانی عقب نماند باید سه امتیاز این بازی را کسب کند. پدیده اما در میانه جدول قرار دارد. تیمی که در سال‌های قبل مدعی قهرمانی بود و حتی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، امسال اگر در لیگ برتر بماند شاهکار بزرگی را انجام داده است. هرچند در فوتبال چیزی مشخص نیست اما نمی‌توان شانس زیادی را مثل سال‌های قبل برای این تیم قائل بود مگر این‌که اتفاق‌های دیگری از همان جنس فوتبالی بیفتد.
 تراکتور     _   مس؛ ببر تا مدعی باشی
بدون شک یکی از دیدارهای حساس امروز بین تراکتور و مس برگزار خواهد شد. اختلاف دو تیم در جدول رده‌بندی 2 امتیاز است اما این بازی برای تبریزی‌ها اهمیت بالایی دارد. آنها شرایط بهتری در جدول دارند، هرچند فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده‌اند اما در اندیشه یک‌چیز هستند؛ جبران امتیازهای ازدست‌رفته. اگر این اتفاق بیفتد آنها می‌توانند  گذشته‌ها را فراموش کنند و در مسیری قدم بردارند که انتهایش
موفقیت است.
 استقلال     _  پیکان؛ مجیدی و یک 4 دیگر!
شکست دادن پیکان در جام حذفی و حالا یک‌بار دیگر بازی با این تیم در لیگ برتر. بازی رفت دو تیم صفر –صفر شده بود و حالا شاگردان مجیدی امید زیادی دارند تا مثل جام حذفی و برای این‌که به پیروزهای خودشان ادامه بدهند، موفق به شکست دادن پیکان شوند. از زمانی که مجیدی آمده استقلالی‌ها
سه مسابقه انجام داده‌اند و در هر سه مسابقه به پیروزی رسیده‌اند. این بار مجیدی در چهارمین بازی خودش به‌دنبال چهارمین پیروزی است تا هم این موفقیت‌ها را ادامه بدهد و هم از پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول عقب نماند. هواداران این تیم امید زیادی دارند که پس از سال‌ها بتوانند دوباره با کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور خودشان جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند.