کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

زنی که به اتهام شوهرکشی در زندان بود، بعد از 10سال بخشیده شد و از قصاص نجات یافت. زنی به اتهام قتل شوهرش بازداشت شده بود و از بیست و نهم خرداد90 در زندان شهرری به سر می‌برد. او در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم و بعد رأی او در دیوان عالی کشور تائید شد. او حدود 10سال در زندان به سر می‌برد که سرانجام توانست رضایت اولیای دم را جلب کرده و بخشیده شود.
پلیس افتخاری فارس با شهادتش به چند نفر زندگی بخشید.خانواده پلیس افتخاری که مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را به بیماران اهدا کردند و به آنها زندگی بخشیدند. ۱۲ فروردین امسال مأموران انتظامی کلانتری ۱۸ ولیعصر شیراز همراه یک نفر از اعضای پلیس افتخاری به‌نام محمدحسین دهقانی، ۳۱ ساله در حال گشت‌زنی در خیابان شهید رادفر بودندکه به موتورسیکلتی که پلاک آن مخدوش بود، مشکوک و از راننده آن خواستند توقف کند. با متوقف کردن موتورسیکلت، در حال بررسی پلاک آن از سامانه پلیس بودند که یک دستگاه سواری دنا با این مأمور فداکار و راکب موتورسیکلت برخورد کرد و متواری شد. محمدحسین دهقانی و راکب موتورسیکلت، مصدوم و راهی بیمارستان شدند. این نیروی پرتلاش و فداکار، مرگ مغزی شده بود که خانواده‌اش در اقدامی نیکوکارانه اعضای بدن او را اهدا کردند. این درحالی است که پلیس، راننده ۴۵ساله خودروی دنا را کمتر از یک روز شناسایی و دستگیر کرد. در سوابق راننده دستگیرشده جرایمی ازجمله تجاوز به عنف، حمل موادمخدر، مشارکت در قتل و سرقت‌های متعدد به چشم می‌خورد و تحقیقات از این متهم ادامه دارد. حال راکب موتورسیکلت نیز وخیم است و پزشکان در تلاش برای نجات او هستند.
مرد ۴۶ ساله که راننده خط ویژه تالش - رشت بود به دلایلی نامعلوم به قتل رسید. جسد این مرد میانسال که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود، در مزرعه‌ای در بالاده اسالم کشف شد. در جریان تحقیقات پلیسی هویت او به دست آمد و مشخص شد او راننده خط ویژه تالش - رشت است. وی ساکن بالاده اسالم، متأهل و دو فرزند ۹و۱۴ساله دارد. پلیس با تحقیق از خانواده او در تلاش برای دستگیری قاتل وی و رازگشایی از ماجرای این جنایت است.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از انتقال ۲۸شیء باستانی از کشور اتریش به ایران خبر داد.
سردار هادی شیرزاد دراین‌باره گفت: ۲۸ شیء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل ناجا و همکاری اینترپل وین در تیرماه سال گذشته تحویل نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش شد. با هماهنگی وزارت خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اینترپل تهران و اینترپل وین، این اشیای باستانی و تاریخی که غیرقانونی از کشور خارج‌شده بود، به‌صورت محموله دیپلماتیک از اتریش به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.
دختر مدلینگ وقتی با کلینیک زیبایی دچار اختلاف مالی شد از مدیر آنجا به‌دلیل انتشار عکس‌هایش شکایت کرد. چند روز پیش دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان هرمزگان از مسوول یک کلینیک زیبایی که عکس‌های او را در اینستاگرام برای  تبلیغات کارهایش منتشر کرده بود، شکایت کرد.  شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: با مسوول یک کلینیک زیبایی آشنا شدم و از من خواست به عنوان مدلینگ با مرکز وی همکاری داشته باشم که قبول کردم. دو سالی با این مرکز همکاری داشتم و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که یکی از پزشکان آنجا به من علاقه‌مند شد و با هم نامزد کردیم. شرایط خوب بود تا این‌که چند ماه پیش با هم دچار اختلاف و درگیری شده و نامزدی‌مان بهم خورد و به همکاری با آن کلینیک پایان دادم اما مدتی است عکس‌هایم بدون اجازه در صفحه اینستاگرام آنجا منتشر می‌شود.  بعد از این شکایت، مدیر کلینیک  برای ادامه تحقیقات احضار شد و در جریان تحقیقات گفت: همه عکس‌ها با رضایت شاکی در اینستاگرام کلینیک زیبایی منتشر شده است. حتی در این دو سال مدیریت صفحه اینستاگرام محل کارمان در اختیار شاکی پرونده بوده است. بعد از آن‌که او از کار انصراف داد دچار اختلاف مالی‌شده و برای این‌که مرا به دردسر بیندازد، این شکایت را مطرح کرده است.