نوروز متفاوت در شبکه جام‌جم

نوروز متفاوت در شبکه جام‌جم


شبکه جهانی جام‌جم آیین تحویل سال 1400 را در ویژه‌برنامه و فضایی متفاوت و جذاب به نمایش گذاشت. به گزارش جام‌جم، دو برنامه «صدای پای بهار» در استودیوی ایرانیان تهران و «همیشه آبی همیشه پارس» از روی آب‌های نیلگون خلیج فارس به مخاطبان ارائه شد.
 این دو برنامه در تعاملی مثال‌زدنی و رفت و برگشت‌های حرفه‌ای و حساب شده به مدت 5/8 ساعت، ضمن ایجاد ساعاتی پر نشاط، مفرح و نوروزی برای ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر دنیا، بخش‌های مختلف و متنوعی را تقدیم مخاطبان کردند. در برنامه همیشه آبی همیشه پارس، اجرای متفاوت خانم نسرین مقانلو و آقایان دکتر رشید کاکاوند و پژمان بازغی به جذابیت ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام‌جم افزود. به‌ویژه این‌که همراهان این کشتی هنرمندان، بازیگران و خوانندگان نامداری چون نرگس محمدی، علی اوجی، لاله اسکندری، سالار عقیلی، مجتبی کبیری، حمید حامی، هادی آئین‌طلب و... بودند. بهره‌گیری خلاقانه از امکانات فنی و فرستنده و تصویربرداری‌های زیبای 360 درجه‌ای که از هوا، روی کشتی و زیر دریا صورت گرفت و سفره هفت‌سین چیده شده در بستر دریا را به‌خوبی به نمایش گذاشت، فرصت بی‌بدیلی را برای بازنمایی امنیت خلیج همیشه فارس و یادآوری تاریخ چند هزار ساله نام ماندگار خلیج فارس فراهم آورد. در این برنامه علاوه بر تبریک عید نوروز توسط سفرای کشورهای فارسی‌زبان و برخی کشورهای منطقه، مهمانان دیگری نیز حضور داشتند. از جمله مهمانان ویژه این کشتی آقای دکتر نور محمد ناروف، پژوهشگر حوزه زبان فارسی از تاجیکستان، استاد محمدکاظم کاظمی و خانم زینب بیات از شعرای افغانستانی بودند که ضمن تشریح آداب و رسوم نوروز در این دو کشور، از اشتراکات فرهنگی، هویتی و زبانی سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان سخن گفته و بر ضرورت پیوند و همبستگی هر چه عمیق‌تر کشورهای واقع در حوزه تمدنی زبان فارسی تأکید کردند. علاوه بر این‌که صدای پرطنین خواننده نامدار کشورمان سالارعقیلی از روی آب‌های خلیج فارس با اجرای قطعه «شکوه پابرجا» و نیز ادعای تحویل سال لحظاتی ماندگار را به ثبت رساند پخش کلیپ‌های متعدد با مضامین نیمه شعبان، گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید دکتر فخری‌زاده و شهدای مدافع سلامت بُعد محتوایی بسیار خوبی به این برنامه داد.
در تهران نیز ویژه‌برنامه صدای پای بهار در تعامل مستمر با ویژه‌برنامه همیشه آبی همیشه پارس بخش‌های بسیار متنوع و جذابی را تقدیم ایرانیان و فارسی‌زبانان کرد.