فرار دوباره «مرد فراری»!

تولید نسخه‌ای جدید از فیلم آرنولد

فرار دوباره «مرد فراری»!



اکشن موفق دهه 80 میلادی آرنولد شوارزنگر  دوباره سازی می‌شود. ادگار رایت به دنبال کارگردانی نسخه تازه‌ای از «مرد فراری» آرنولد است. نسخه اصلی سال 1987 به روی پرده سینماها رفت و با واکنش متفاوت تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. همان‌طور که نسخه اصلی براساس داستانی پرخواننده سال 1982 استفن کینگ ساخته شده‌بود، رایت هم فیلمنامه اقتباسی اکشن خود را با نگاهی به این داستان کینگ خواهد‌نوشت.
داستان مرد فراری درآینده‌ای نه چندان دور و در سال 2025 اتفاق می‌افتد. در این زمان، اقتصاد دنیا ورشکسته شده و در حال نابودی است و آمریکا که با مشکلات متعدد و عجیب و غریب اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، گرفتار یک حکومت پلیسی شده است. بن ریچاردز شخصیت اصلی داستان، خلبان هلی‌کوپتر اداره پلیس است که مقابل سیستم می‌ایستد و با آن مقابله می‌کند. در نسخه اصلی، این شخصیت تفاوت‌های آشکاری با شخصیت معرفی شده در داستان کینگ داشت و همین نکته، با واکنش منفی نویسنده روبه‌رو شد. با این حال، شخصیت ریچاردز داستان فیلم هم تلاش می‌کند تا از دام شکارچیان انسان رهایی پیدا کرده و جایزه نقدی مسابقات داخل فیلم را دریافت کند. او که از سوی حکومت به عنوان یک شورشی معرفی و به زندانی مخوف منتقل شده، باید در نمایشی تلویزیونی به نام مرد فراری ظاهر شود.
رایت با اشاره به متن داستان کینگ، به این نکته اشاره می‌کند که فضای این داستا‌ن تیره‌تر از آن چیزی بود که در نسخه سینمایی به نمایش درآمد. به همین دلیل، نسخه این فیلمساز با نسخه اصلی تفاوت‌هایی در متن و اجرا خواهدداشت. از کینگ نقل شده که بسیار مشتاق است حاصل کار رایت را (که به نوشته او نزدیک‌تر است و نسبت به آن وفادارتر) ببیند و قضاوت کند. تهیه‌کنندگان فیلم هم اکنون در حال انتخاب بازیگران اصلی مرد فراری هستند. نام‌های وین دیزل، راک (دواین جانسن) و دیو باتیستا، به عنوان گزینه‌های احتمالی ایفای نقش اصلی به گوش می‌رسد. اما ظاهرا خود رایت ترجیح می‌دهد یک بازیگر جوان و تازه وارد را برای این نقش انتخاب کند. فیلمنامه این اکشن دلهره‌آور معمایی در حال نگارش است و پیش‌بینی می‌شود کلید فیلمبرداری آن اواخر تابستان آینده در شهر نیویورک زده شود. از واکنش احتمالی آرنولد نسبت به تولید نسخه تازه‌ای از یکی از فیلم‌های معروف قدیمی او، خبری گزارش نشده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها از حضور افتخاری آرنولد در نقش کوتاهی در مرد فراری جدید صحبت کرده‌اند. به گفته این رسانه ها، حضور افتخاری و کوتاه قهرمان سابق اکشن به عنوان مهمان در نسخه تازه، قرار است ادای دینی هم به او و هنر اکشن کاری اش باشد. نسخه اصلی را پل مایکل گلسر با هزینه‌ای 25میلیون دلاری کارگردانی کرد، که در آن دوران رقم بالایی به حساب می‌آمد. فروش 38میلیون دلاری مرد فراری در آمریکای شمالی به عنوان فروشی متوسط ارزیابی
 شد./ هالیوود ریپورتر