2 شبانه‌روز سرگردانی در تنگه های‌قر

2 شبانه‌روز سرگردانی در تنگه های‌قر


چهار گردشگری که در تنگه های‌قر فیروزآباد فارس مسیر خود را گم کرده و دچار مشکلات متعددی شده بودند، پس از گذشت دو روز سرگردانی نجات یافتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند روز پیش، چهار گردشگر شامل دو تهرانی و دو مشهدی تصمیم گرفتند برای سیاحت و گشت‌وگذار به تنگه های‌قر در فیروزآباد فارس بروند. مصطفی ایمان‌طلب، یکی از گردشگران به جام‌جم‌ گفت: «کل زندگی ما در کوله‌پشتی‌مان است و مقصد نهایی مشخصی هم نداریم. در میانه‌های تنگه به مسیری رسیدیم که دورتادورش حوضچه‌های آب و نیزار بود. اینجا مسیر را گم ‌کردیم و نمی‌دانستیم به کجا می‌رود و انتهای آن کجاست. آب آشامیدنی‌مان هم داشت تمام می‌شد و از آب رودخانه هم نمی‌توانستیم بنوشیم. زمان در حال از دست رفتن بود و اگر همین شرایط ادامه پیدا می‌کرد، دچار مشکلات جدی می‌شدیم. در ادامه مسیر با یک گراز وحشی هم روبه‌رو شدیم که پا به فرار گذاشتیم. زانوی یکی از دوستان‌مان هم به دلیل سرخوردگی از روی یک صخره دچار آسیب‌دیدگی شد. سپس با هلال‌احمر تماس‌گرفتیم و درخواست کمک‌کردیم و آنها گفتند با یک راهنمای متخصص تماس بگیریم.»
ناصر جعفری‌زاده، فرمانده امداد و نجات کوهستان فیروزآباد که سال‌ها نجاتگر افراد بوده، در خصوص این حادثه به جام‌جم‌ گفت: «دو روز پیش بود که این گروه با من تماس ‌گرفتند. راه را گم کرده بودند و علاوه‌براین آب نوشیدنی‌شان تمام شده بود. به آنها گفتم آب رودخانه را بجوشانند و بنوشند. در ادامه، آدرس درست مسیر را به آنها دادم و با این‌که یکی دو بار مسیر را گم کردند، اما دوباره آنها را تشویق کردم که مسیر درست را پیدا کنند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و توانستند خود را به کنار جاده برسانند.»
او به مردم و علاقه‌مندان به طبیعت توصیه کرد هرگز بدون کمک‌گرفتن از راهنمای متخصص وارد کوهستان نشوند و در صورت بروز مشکل و گم‌کردن مسیر حتما با شماره تلفن 112 (ندای امداد) تماس بگیرند و درخواست کمک‌ کنند.