مرور و عبور

مرور و عبور

برگزاری کنفرانس بین‌المللی  حمایت از انتفاضه
صبح امروز، کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود و صدها نفر از شخصیت‌های عربی، اسلامی و سایر اندیشمندان جهان راه‌های عملی این اقدام را بررسی می‌کنند.
علی‌اکبر محتشمی‌پور، دبیر این کنفرانس گفت: ایران تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده تا نیروهای مدافع انتفاضه فلسطینی‌ها در سطح جهان را به وحدت استراتژیک برساند. شاید اگر این کنفرانس در کشور دیگری برگزار می‌شد آمریکا و اسرائیل را تا این اندازه بیمناک نمی‌کرد. (صفحه 16)


ایران به رهبری بلاژه‌ویچ به مصاف کره‌جنوبی می‌رود
تیم ملی فوتبال کشورمان امروز ساعت 20و 30دقیقه به وقت قاهره (22 به وقت تهران) مقابل تیم ملی کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. این دیدار با توجه به آمادگی هر دو تیم برای حضور مقتدرانه در جام جهانی 2002 جالب است اما حساسیت چندانی برای دو تیم ندارد.
بلاژه‌ویچ، بازیکنانی را برای امتحان برده و از آنجا که نتیجه برای فدراسیون و به طور کلی در فوتبال ما تعیین‌کننده است چند بازیکن کلیدی را با خود همراه کرده است. پیش‌بینی می‌شود برومند، پیروانی، هاشمی‌نسب، رهبری‌فر، کریمی، کاویان‌پور، دین‌محمدی، نیکبخت واحدی، پژمان جمشیدی، علی سامره و فرهاد مجیدی ترکیب تیم ملی را تشکیل دهند. (صفحه 15)



سود بانکی کاهش یافت
طبق مصوبه شورای پول و اعتبار به منظور افزایش امکان اعطای تسهیلات بانک‌ها، نرخ سپرده‌های قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی از 21درصد به 16درصد کاهش یافت و این امر توان اعطای تسهیلات را از سوی بانک‌ها افزایش می‌دهد.  طبق این مصوبه حدود 10تریلیون و 600 میلیارد ریال از منابیع بانک‌ها آزاد و توان اعطای تسهیلات توسط آنها بیشتر می‌شود. این تصمیم به منظور ایجاد منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی  اتخاذ شده و پیامد آن رونق اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی خواهد بود. (صفحه 4)


سردار قالیباف: مبارزه با موادمخدر شدت می‌گیرد
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: با خرید تجهیزات جدید و سگ‌های موادیاب، روند مبارزه با موادمخدر در کشور شدت می‌گیرد.
سردار قالیباف، تجدیدنظر در قانون مبارزه با موادمخدر تحول در شیوه مبارزه، اعمال مجازات متناسب با نوع جرم و محدود نکردن مبارزه با موادمخدر به داخل کشور را از جمله عوامل مهمی دانست که باید در سیاست‌های کلان کشور در نظر گرفته شود. ساختار مبارزه با موادمخدر در کشور باید تغییر کند و همه ارگان‌های مسؤول باید به وظیفه خود عمل کنند. (صفحه 14)



در تدارک قصه اسباب‌بازی3
بعد از گذشت سه سال از نمایش موفقیت‌آمیز قسمت دوم فیلم قصه اسباب‌بازی، هیچ خبری از قسمت جدید این فیلم نیست. استودیوی دیزنی می‌گوید: هم‌اکنون یک گروه سه نفره مشغول نگارش فیلمنامه سری سوم هستند. گردانندگان دیزنی بر این باورند که قسمت سوم باید جذاب‌تر از دو قسمت قبلی باشد. به همین دلیل فیلمنامه جدید چند بار بازنویسی می‌شود. قصه اسباب‌بازی، اولین انیمیشن دنیاست که به شیوه رایانه‌ای تولید می‌شود. (صفحه 3)