یک ارتش علیه زنان و کودکان

درگیری‌میان رژیم صهیونیستی و غزه همچنان ادامه دارد

یک ارتش علیه زنان و کودکان

حملات رژیم‌صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در حالی وارد هفتمین روز خود شد که بر اساس اعلام سازمان دفاع مدنی در غزه، 139فلسطینی تا دیروز بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند که میان آنها 39 کودک و 22 زن دیده می‌شوند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا در یکی از این حملات، صهیونیست‌ها بدون هشدار قبلی، منزل متعلق به خانواده یک غیرنظامی به نام ابوحطب واقع در اردوگاه پناهجویان الشاطی را بمباران کردند. در جریان این حملات دو زن و پنج کودک به شهادت رسیدند و نیروهای امدادرسانی، پیکرهای این شهدا را از میان آوار منزل ویران شده، خارج کردند.

خبرگزاری آناتولی هم در تازه‌ترین خبر از حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه از شهادت ۱۰عضو یک خانواده فلسطینی خبر داد و اعلام کرد اجساد دو کودک از زیر آوار خانه‌ای که توسط صهیونیست‌ها در اردوگاه ساحلی غزه در پی حملات هوایی تخریب شده، کشف شده است.
همچنین خبرگزاری فلسطین از هدف قرار گرفتن مناطق ساحلی و قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی خبر داد و نوشت: قایق‌های اشغالگران صهیونیست به‌شدت ساحل غزه را هدف قرار داده‌اند که منجر به آتش گرفتن تعداد زیادی از قایق‌های ماهیگیری صیادان فلسطینی شده است.
سازمان ملل هم دیروز اعلام کرد در بحبوحه حملات وحشیانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه، حدود ۱۰هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود  و آواره شده‌اند.
به گزارش ایرنا، دفتر سازمان ملل در هماهنگی امور بشردوستانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این فلسطینی‌ها در حال پناه گرفتن در مدارس، مساجد و دیگر مکان‌ها طی دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ با دسترسی محدود به آب آشامیدنی، مواد غذایی و خدمات بهداشتی هستند.
هشدار شرکت برق غزه  درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی
شرکت برق غزه درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی و حساس در نوارغزه به سبب کمبود شدید برق هشدار داد و بر ضرورت جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی تاکید کرد. شرکت برق نوار غزه اعلام کرد: هشت خط اصلی انتقال برق به سبب حملات اسرائیل از مدار خارج شده است.
از سوی دیگر، نظامیان رژیم‌صهیونیستی از بیم درگیری فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی فلسطین با نظامیان این رژیم اقدام به بستن ورودی‌های اصلی این مناطق به‌ویژه در کفرکنا کرده و بیش از ۷۵۰ فلسطینی را در این مناطق بازداشت کرده‌اند.
درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم‌صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.
فراخوان گردان‌های الاقصی
در همین حال، گردان‌های شهداء الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح، نیروهای خود را در شهرها و روستاهای کرانه‌باختری به حال آماده‌باش درآورد و از نیروهای تحت امر خود خواست کرانه باختری را به جهنمی برای رژیم‌صهیونیستی تبدیل کنند.
به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، شهداءالاقصی در یک ابلاغیه نظامی به نیروهای خود دستور داد شهرک‌نشینان ترسوی صهیونیست و سربازان بزدل اسرائیل را به حال خود رها نکنند. این گردان‌ها خطاب به نیروهای خود گفتند باید مسیرها، شهرک‌های صهیونیست‌نشین و اردوگاه‌های اسرائیل در کرانه قهرمان را هدفی برای خود و به جهنمی غیرقابل تحمل تبدیل کنند.
ابوحمزه، سخنگوی نظامی گروه سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تهدید رژیم‌صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

شکل‌گیری معادله‌ای جدید توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی
همزمان با ادامه درگیری‌ها و حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، هیأتی از حزب‌ا... لبنان به ریاست شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل این جنبش با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسامه حمدان و احمد عبدالهادی، اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیروت دیدار کردند.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا... در این دیدار گفت: این اقدام مطابق با دستور سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... صورت گرفته تا تاکید شود ما با آنها و با مقاومت ملت سربلند و شجاع فلسطین هستیم؛ ملتی که چنین موضع شرافتمندانه‌ای در رویارویی با دشمن اسرائیلی دارد.
معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان در ادامه تأکید کرد: حزب‌ا... همواره با مقاومت فلسطین، جهاد مردم این کشور و آزادسازی قدس است. ما به منظور حمایت، تأیید و پشتیبانی از آنها در تمام مسیرها همراه آنها هستیم و همواره به وظایف، آن‌طور که گام‌ها و مراحل مختلف ایجاب می‌کند، عمل خواهیم کرد.
شیخ نعیم قاسم همچنین اضافه کرد: هر کسی امروز می‌گوید با فلسطین است، باید با مقاومت باشد و کسی که با مقاومت نیست با فلسطین هم نیست حتی اگر سخنرانی‌های پرسروصدایی داشته باشد، زیرا فلسطین نیازمند جهاد، شهادت و کمک است.
وی بیان کرد: آنچه امروز در فلسطین اشغالی جریان دارد، مرحله ساخت معادله‌ای جدید در داخل [خاک] فلسطین است که این معادله بر تمامیت ارضی فلسطین و یکپارچگی عمل میان قدس، اراضی ۱۹۴۸، کرانه باختری و غزه به صورت مساوی و پویا با افراد زنده و موشک تأکید دارد تا اسرائیل بفهمد مردم فلسطین اشغالگری هیچ نقطه از این سرزمین را نمی‌پذیرند.