حماس: می‌توانیم در عرض یک دقیقه صدها موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر شلیک کنیم

حماس: می‌توانیم در عرض یک دقیقه صدها موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر شلیک کنیم


رئیس جنبش حماس در منطقه غزه در یک کنفرانس به رسانه‌های
خارجی و داخلی، گفت که قدرت مقاومت پس از جنگ هیچ ضربه‌ای ندیده است.
به گزارش فارس، به نوشته المیادین، او در ابتدا به ساکنان بیت‌المقدس و مدافعان مسجدالاقصی، ساکنان کرانه باختری و بیش از همه به فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که به طور بی سابقه در حمایت از مسجدالاقصی به خیابان‌ها ریختند، سلام و درود فرستاد و گفت که ساکنان ۱۹۴۸ تلاش رژیم صهیونیستی برای ادغام آنها در جامعه صهیونیستی را تا ابد به شکست کشاندند. یحیی السنوار در ادامه همبستگی کم سابقه فلسطینی‌های آواره در کشورهای دیگر و همچنین همراهی رسانه‌های جهانی با فلسطینی‌های ساکن سرزمین اشغالی را ستود. او در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ ۱۲ روزه غزه پرداخت و در ابتدا گفت که مقاومت توانایی این را دارد که صدها موشک در هر دقیقه با برد ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را به سمت دشمن صهیونیستی شلیک کند و در ساعات پایانی جنگ این امکان وجود داشت که ۳۰۰ موشک به سمت
تل آویو شلیک شود اما به احترام طرح آتش‌بس قطر از این اقدام صرف نظر شد.
 اسماعیل هنیه:‌ تونل‌های مقاومت سالم است
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به این‌که مقاومت هشدار خود را به اشغالگران ابلاغ کرده است، اعلام کرد که تونل‌های مقاومت سالم است و دشمن به زیرساخت‌ آنها نرسید.
رئیس دفتر سیاسی حماس در این خصوص گفت:  به اشغالگران ابلاغ کردیم ما هستیم که قواعد درگیری را مشخص می‌کنیم. به همه ابلاغ کردیم و پیام ما مبنی بر این‌که قدس خط قرمز است، به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها رسید. اسماعیل هنیه تأکید کرد:‌ قواعد درگیری در غزه باید تثبیت و قدس و بازسازی غزه در این قاعده گنجانده شود. ما آماده باز ترتیب فلسطین و تکیه بر وحدت ملی هستیم؛ وحدتی که در نبرد اخیر نمود یافت.
نبرد «شمشیر قدس» باعث شد که [پیمان] اسلو و هماهنگی‌های امنیتی و طرح مذاکرات را پشت سر بگذاریم.