المپیک امسال  عجیب و غریب است

گفت‌و‌گو با حسن‌تفتیان دونده ایران در المپیک توکیو

المپیک امسال عجیب و غریب است

 حسن تفتیان و حضور در اردوی فرانسه. او یکی از المپیکی‌های ایران است و قرار است در ماده 100 متر در توکیو بدود. حسن یکی از آن ورزشکارانی است که خسته نمی‌شود، تلاشش زیاد است و می‌خواهد در المپیک نتیجه همه زحماتش را بگیرد و بهتر از ریو ظاهر شود. آن هم در ماده‌ای که رقابت در آن واقعا سخت است.
  از اردو چه خبر؟
من بعد از تزریق واکسن به فرانسه آمدم و پیگیر کارهایم و تمریناتم هستم. کرونا کار را خیلی سخت کرده است البته نه فقط برای من که برای همه مردم سراسر جهان. به خصوص در زمان مسافرت. واقعا خطرناک است. در فرودگاه باید دو ماسک داشته باشی و چیزی نخوری، مدام استرس داری و همین کار را سخت کرده و برای من هم آسان نیست. قبلا، تنهایی، تمرین سخت و اردوهای طولانی بود اما حالا داستان استرس کرونا هم اضافه شده است اما هدف آنقدر بزرگ هست که همه این سختی‌ها را تحمل ‌کنم تا به هدفم برسم. البته من بیشتر سعی می‌کنم تا به کرونا فکر نکنم و تمرکزم فقط روی رعایت کردن بهداشت و سلامتی ‌و سایر پروتکل‌ها باشد.
 کمتر از دو ماه دیگر المپیک است. اتفاق ویژه‌ای که افتاده غیبت اوسین بولت است. زمانی که بولت بود همه می‌دانستند او قهرمان می‌شود در نبود او اما واقعا قهرمان مشخص نیست.
دقیقا. واقعا کسی نمی‌داند چه کسی قهرمان می‌شود.امسال رقابت خیلی جذاب است.
 خودت هم به این موضوع فکر کرده‌ای؟
خیلی زیاد. این دوره غیر از بولت خیلی از چهره‌های سرشناس دنیا هم نیستند. کریستین کلمن که به دلیل دوپینگ نیست، چند قهرمان هم سن‌شان بالا رفته و نمی‌آیند اما جاستین گاتلین هست. امسال و این المپیک خیلی عجیب و غریب شده است.
 به این هم فکر کرده‌ای که شاید حسن تفتیان قهرمان شود؟
ورزشکاران همیشه به نقطه اوج فکر می‌کنند. من می‌خواهم تمام تلاشم را بکنم تا نتیجه‌ای خوب که خودم را راضی کند بگیرم. ماده 100 متر یکی از مهیج‌ترین رشته‌های دوومیدانی در المپیک است و طرفداران زیادی دارد. اول باید بهتر از المپیک ریو نتیجه بگیرم و سپس به فکر چیزهای دیگر باشم.
خیلی خودم امیدوارم. نه تنها من که حتی مربی‌ام از وقتی شروع کرده‌ایم می‌گوید ان‌شاءا... ما بهترین نتیجه را در توکیو می‌گیریم. دوومیدانی ورزشی زمان‌بر است و یک روزه و یک‌ساله نمی‌توانی ورزشکار خیلی خوب بسازی. این حسن تفتیان ۱۵ سالی است تمرین می‌کند و نشان می‌دهد دوومیدانی نیاز به زمان دارد و برنامه ما ۴ ساله بود و مربی‌ام خیلی امیدوار است نتیجه خوب بگیریم. حتی خودم هم انگیزه‌ام بیشتر شده و هم تلاشم برای رسیدن به هدفم.
 و این‌که حرفی با مردم داری؟
فقط رعایت کنند و مراقب سلامتی‌شان باشد. کرونا بی‌رحم است. در آخر هم ما ورزشکاران را دعا کنند تا بتوانیم در المپیک بهترین نتیجه را بگیریم.