نقش‌آفرینی‌های سردار حجازی راهگشای مدافعان انقلاب

نقش‌آفرینی‌های سردار حجازی راهگشای مدافعان انقلاب

اسماعیل کوثری مشاور فرمانده سپاه

شهیدسردار حجازی پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستادکل نیروهای مسلح مسؤولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد و...اشاره کرد. وی در تمام این مسؤولیت‌های بزرگ سربلند و موفق بوده است.
ایشان تمام زندگی خود را با اخلاص در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به‌خصوص در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سمت‌های مختلف، وقف پاسداری و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و خدمت به میهن اسلامی کرد و کارنامه پرافتخاری به یادگار گذاشت. وی سراپا مجاهدت بود، فکری پویا داشت و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب بود. ایشان یک فرمانده خلاق بود که رفتارش با همکاران و زیردستانش براساس سلسله مراتب نبود و براساس نفوذ قلبی و احترام درونی فرماندهی می‌کرد.
از سوی دیگر باید به نقش‌آفرینی‌های سردار حجازی در دفاع مقدس هشت ساله و جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد که برای همیشه ماندگار و راهگشای مدافعان انقلاب در صیانت از امنیت و اقتدار ملت ایران خواهد بود. نقش‌آفرینی‌های حماسی آن شهید در طول سال‌های پس از انقلاب به‌ویژه نقش بسیج‌کنندگی رزمندگان در دفاع مقدس از جنگ تحمیلی تا جبهه‌های مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری برای همیشه ماندگار خواهد بود.
شهیدحجازی مجاهد بصیر و سردار ولایتمدار خدمات ارزشمندی برای تامین امنیت، جذب و پرورش جوانان مومن و انقلابی و ارتقای توانمندی‌های صنعت دفاعی انجام داد و در جبهه مقاومت نیز استوانه‌ای قابل اتکاء برای رزمندگان مقابله با داعش و رژیم‌صهیونیستی، به‌خصوص در لبنان به شمار می‌رفت.
ایشان عمر خویش را صرف ایثار و فداکاری در راه خدمت و دفاع از این کشور کرد و به این ترتیب خدمات مخلصانه سردار حجازی در ایران، عراق، سوریه و لبنان از خاطرها فراموش نمی‌شود. سال‌ها مجاهدت وی در جبهه‌های مختلف مبارزه و جهاد، چهره‌ای ماندگار و اسطوره‌ای فراموش‌نشدنی از وی به جا گذاشت.