ترك اعتیاد  با موبایل

ترك اعتیاد با موبایل

بی شك اعتیاد از جمله بیماری‌هایی است كه درمان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از اراده و خواست فرد معتاد گرفته تا همراهی خانواده و دوستان و جامعه. در این میان راه‌های مختلفی برای ترك اعتیاد وجود دارد كه با کمک آنها سالانه هزاران نفر این بیماری را كنار می‌گذارند و به آغوش خانه و جامعه بازمی‌گردند.
فناوری هم به كمك این بیماران آمده و برخی متخصصان حوزه دیجیتال با روش‌های خاص خود به معتادان مشتاق به ترك اعتیاد كمك می‌كنند تا راحت‌تر مصرف انواع موادمخدر، الكل و... را كنار بگذارند.
 Sober Time Unlocked نرم‌افزاری جهانی برای ترك اعتیاد است كه فعلا فقط برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و نسخه ios آن در راه است. محیط این برنامه درست مثل یك شبكه اجتماعی طراحی شده و به‌راحتی می‌توانید مشكلات و تجربیات خود را با دیگر افراد به اشتراك بگذارید یا سوال‌هایی از آنها بپرسید تا در رسیدن به هدفتان موفق‌تر عمل كنید. از لحظه نصب برنامه، مدت‌زمان ترك شما زیر نظر گرفته می‌شود و 
هر زمانی با مشاهده آن به صورت لحظه‌ای انگیزه‌تان دو چندان می‌شود. در هر روز و در چند نوبت پیام‌هایی انگیزشی برای كاربران ارسال می‌شود تا روی تصمیمات‌شان استوار بمانند و دچار لغزش نشوند. همچنین بخش پرسش و پاسخ و در اختیار گذاشتن تجربه‌های مختلف افراد هنگام مراحل مختلف ترك، باعث ایجاد حس همذات‌پنداری در بیماران می‌شود و متوجه می‌شوند تنها نیستند.
از طرفی تعیین اهداف پلكانی برای داشتن یك زندگی بهتر به دنبال ترك هر گونه اعتیاد در مدت‌زمان تعیین شده در كنار به اشتراك‌گذاری میزان پیشرفت‌های خود با دیگر اعضا تاثیر بسزایی در حفظ انگیزه برای ادامه راه ترك اعتیاد دارد.