آقای همیشه گل

مهدی طارمی تمام رکوردهای مجازی را شکست

آقای همیشه گل

یک پاس به عقب توسط بازیکن ژیل ویسنته، یکی از آن فرارهای سرعتی مهدی طارمی، زدن یک دریبل دو طرفه و یک شوت استثنایی از قوس میانه میدان. این توصیف کوتاهی از گل استثنایی مهدی طارمی در جمعه شب گذشته بود. او در دقیقه 9 بازی پورتو و ژیل‌ویسنته، با این حرکت فوق‌العاده باعث شد تا میلیون‌ها نفر در ایران و پرتغال بگویند: «اوووف چه گلی». بدون شک، بهترین توصیف از این گل، همین اصطلاح بود. صفحه رسمی پورتو هم که می‌دانست ایرانی‌ها در لحظه گلزنی مهدی دقیقا عین این اصطلاح را به کار برده‌اند، همان را برای گلزنی مهدی طارمی برگزید. آنها حتی مهدی طارمی را به عنوان برترین بازیکن زمین به طرفداران معرفی کردند، هر چند صفحه رسمی لیگ پرتغال عنوان بهترین بازیکن را به سرخیو الیویرا داد که در دقیقه 89 گل برتری تیمش را با یک شوت عالی زد.
 رکوردزنی مهدی طارمی
ویدئوی گل فوق‌العاده مهدی طارمی، رکورددار دومین ویدئوی پربازدید صفحه رسمی پورتو شد اما توانست رکورد تعداد لایک و تعداد کامنت را بشکند. پیش از این گل قیچی برگردان مهدی با بیش از یک میلیون و 60 هزار بیننده، رکوردی جاودانه در صفحه رسمی آنها به جای گذاشته بود. گل جمعه شب طارمی هم به رکورد 747 هزار بازدید‌کننده رسید. در مقابل، این ویدئو با حدود 19 هزار کامنت و 239 هزار لایک، از دیگر پست‌های باشگاه پیشی گرفت و رکورد تازه‌ای ثبت کرد. اکثر بازیکنان تیم‌ملی هم زیر این ویدئو برای مهدی طارمی کامنت گذاشتند و گل او را فوق‌العاده خواندند. فعلا تمام رکوردها در صفحه رسمی پورتو متعلق به مهدی طارمی است و احتمالا فقط خود اوست که می‌تواند این رکوردها را به لطف هواداران ایرانی جابه‌جا کند.
تشکر به زبان فارسی
صفحه رسمی پورتو که به زبان فارسی علاقه زیادی دارد، بعد از بازی هم از ستاره ایرانی‌اش درخواست کرد تا پیامی به زبان فارسی برای هواداران منتشر کند. مهدی هم رو به دوربین گفت: «ممنون از همه تماشاگران پورتو که به ورزشگاه آمدند. آنها باعث شدند ما انرژی بگیریم و در این بازی پیروز شویم.»
 آقای شعبده‌باز
سایت‌های مختلف اروپایی هم به سادگی از کنار سوپرگل طارمی نگذشتند. سایت یونانی protothema  گل مهدی را «دیوانه‌وار» خواند. آنها حتی نوشتند مهدی دوباره «شعبده‌بازی» کرد.  سایت فرانسوی RMC گل طارمی را بی‌نظیر و استثنایی خطاب کرد و نوشت: «ستاره ایرانی روز جمعه یک گل شاهکار به ثمر رساند و از فاصله بیش از 40 متر دروازه ژیل‌ویسنته را باز کرد.» سایت معتبر اوجوگو پرتغال نیز به تمجید از ستاره کشورمان پرداخت و گل طارمی را منحصربه‌فرد خواند.‌
صفحه اصلی توییتر کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخشش طارمی در مسابقات فوتبال اروپا واکنش نشان داد و نوشت: «عجب گلی زد مهدی طارمی. او یک گل فوق‌العاده از میانه زمین به ثمر رساند و باعث شد پورتو به برتری دست یابد.»