بازسازی نمایش سعید پورصمیمی پس از 40سال با همان بازیگران

بازسازی نمایش سعید پورصمیمی پس از 40سال با همان بازیگران

نمایش «داستان ضحاك» نوشته سعید پورصمیمی كه سال ۵۷ در تئاتر شهر به صحنه رفت، بعد از ۴۰ سال و در قالب نمایشنامه‌خوانی، با حضور بازیگران قدیمی خود در تالار رودكی اجرا می‌شود.
پریزاد سیف، بازیگر و كارگردان تئاتر كه قصد اجرای نمایشنامه‌خوانی داستان ضحاك را با حضور سعید پورصمیمی دارد، درباره اولین اجرای به صحنه رفتن این نمایشنامه به مهر گفته: سعید پورصمیمی نمایشنامه داستان ضحاك را سال ۱۳۵۱ نوشت و اسفند ۱۳۵۷ یعنی درست ۴۰ سال پیش در سالن اصلی تئاتر شهر به مدت یك ماه با بازی رضا بابك و بهرام شاه‌محمدلو روی صحنه برد. این نمایش بعدها در شهرهای دیگری از جمله شهر رشت توسط همین گروه اجرا شد.
سیف درباره اجرای نمایشنامه خوانی داستان ضحاك توضیح داده: بعد از ۴۰ سال از اجرای صحنه‌ای نمایش داستان ضحاك، تصمیم گرفتم این اثر را برای نمایشنامه خوانی تنظیم و تقریبا با همان بازیگران اصلی روخوانی كنم. رضا بابك و بهرام شاه‌محمدلو نقش‌های خود یعنی ضحاك و ابلیس را به عهده دارند و البته این بار بخت این را داشتم كه صاحب اثر یعنی سعید پورصمیمی نیز به عنوان بازیگر در كنارمان باشد.
این هنرمند تئاتر عنوان كرده: من نمایشنامه داستان ضحاك را حدود ۲۰ سال پیش خواندم و تصورم از این نوشته خوش ساخت و مدرن تنها پوستری قاب گرفته در پلكان تئاتر شهر بود كه هربار از كنارش می‌گذشتم توجهم را به خود جلب می‌كرد. اكنون واقعا خوشحال و هیجان زده هستم كه نسل من و نسل بعد از من امكان دیدن و شنیدن این نمایشنامه را در قالب نمایشنامه‌خوانی با همان بازیگران قدیمی و كاربلد روی صحنه دارد.
نمایشنامه‌خوانی داستان ضحاك با حضور رضا بابك، بهرام شاه‌محمدلو، مسعود سخایی، كامبیز بنان، پریزاد سیف و سعید پورصمیمی روزهای شنبه و یكشنبه ۴ و ۵ اسفند، ساعت ۲۰ در تالار رودكی اجرا می‌شود.اردوان كاویانی فرد موسیقی و سعید محبی دستیار كارگردان این نمایشنامه‌خوانی هستند و فرهاد نجدداد كار عكس، تیزر، پوستر نمایشنامه‌خوانی داستان ضحاك را به عهده دارد.