۶۵ هزار میلیارد، گردش مالی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

۶۵ هزار میلیارد، گردش مالی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

مدیركل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: گردش مالی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خانوارهای ایرانی ۴۷ هزار میلیارد، محصولات سلولزی 8000 میلیارد و شوینده‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است كه نشان می‌دهد میزان گردش مالی حوزه آرایشی و بهداشتی به حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
به گزارش جام‌جم، عبدالعظیم بهفر با اشاره به مقاله علمی منتشر شده در حوزه مصرف كازمتیك در ایران عنوان كرد: بر‌اساس برآورد این مقاله علمی، حجم ماركت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در ایران چهار میلیارد دلار است. همچنین در این مقاله میزان مصرف لوازم آرایش و بهداشتی تا 5/4 درصد مخارج خانوار ذكر شده كه این میزان در ایتالیا ۳ درصد و در انگلیس و فرانسه 7/1 درصد است.
وی با اشاره به گستردگی حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در كشور افزود: این در‌حالی است كه تا پیش از این به صورت مناسب به این موضوع پرداخته نشده بود، چنانچه علاوه بر مباحث مالی، موضوع سلامت و اشتغال نیز مطرح است.
‌ بهفر با اشاره به تدوین سیاست‌های حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو توضیح داد: تشكیل كارگروه‌های كارشناسی همسان‌سازی و مطابق‌سازی استانداردها با استانداردهای رایج اتحادیه اروپا در دستور كار قرار گرفت و ارتباط مستقیم با انجمن‌های اتحادیه اروپا در این حوزه ایجاد شد.