آیدین افخمی پشت میز تدوین «فرزند صبح»

آیدین افخمی پشت میز تدوین «فرزند صبح»

به هر حال این فیلم به این دوره از جشنواره فجر هم نرسید و باعث شگفتی بسیاری از سینماگران شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم و بر حسب پیگیری از منابع مطلع، این فیلم دقیقا روز ماقبل آخر جشنواره برای اكران در سینمای اهالی رسانه آماده شده بود. با این احتساب می‌شد اكران فرزند صبح را دقیقا برای آخرین سئانس سینما پردیس ملت فراهم كرد. با این حال این امر میسر نشد و این اتفاق نیفتاد. مسؤولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) این نگرانی را داشتند كه در صورت اكران این شبهه بوجود بیاید كه این كار (اضافه شدن فیلم در دقیقه اضافه به جشنواره فیلم فجر) با رانت این دفتر صورت گرفته است.
طبق گفت‌وگویی كه چند ماه قبل با معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) داشتیم قرار بود این فیلم تا جشنواره فیلم فجر مورد تدوین مجدد قرار گرفته و برای نمایش در جشنواره آماده شود. 
تدوین بیش از زمان پیش‌بینی به طول انجامید و تا یك روز قبل از اتمام جشنواره به پایان می‌رسد. با این حال با ملاحظه مسؤولان دفتر تنظیم و نشر از اكران آن در جشنواره جلوگیری به عمل می‌آید. نكته جالب این‌كه بهروز افخمی كارگردان در جشنواره بیست‌و‌نهم مدعی بود آنچه به نمایش در آمده فیلم او نیست چرا كه توسط مرحوم سیف‌ا... داد تدوین شده است. حالا اما نسخه جدید این فیلم باز هم توسط خود افخمی انجام نگرفته و كسی كه پیش میز تدوین نشسته و آن را مجددا تدوین كرده، آیدین افخمی فرزند بهروز افخمی است. با این اوصاف باز هم جالب خواهد بود كه آیا افخمی نسخه جدید «فرزند صبح» را فیلم خودش می‌داند
 یا نه!