تهران، شهر خاموش

تهران، شهر خاموش

در هیاهوی پلی‌بك‌خوانی خواننده پاپ و بلیت‌فروشی دستی سیروان خسروی برای كنسرتی كه قرار بود در اعتراض به وضعیت بد معیشتی مردم برگزار نشود، خبر جذاب‌تری خودش را نشان می‌دهد،‌ درست مثل سولوی كمانچه كیهان كلهر در میانه‌های قطعه مشهور شهر خاموش. خبر، اجرای كنسرت كیهان كلهر است در تهران، آن هم همان شهر خاموش كه اولین‌بار با گروه یویوما اجرا كرد و دل دوستداران موسیقی را با خود برد.
قطعه اصلی شهر خاموش سال ۲۰۰۴ به سفارش دانشگاه هاروارد برای تركیب كوارتت زهی نوشته و اجرا شد، اما آن‌طور كه كیهان كلهر گفته است این اثر وامدار ایده‌ای است كه بعد از بمباران شیمیایی مرودشت در ذهن او رسوب كرده بود. 
حالا قــــــــــــــــرار است كنســـــــرت شهرخاموش در تهران اجرا شود، آن‌طور كه سایت‌های فروش بلیت نوشته‌اند این كنسرت قرار است در سه روز یعنی از 21 تا 23 فروردین در تالار وحدت روی صحنه برود، اما تنها بعد از چند ساعت روی هدلاین همه این سایت‌ها یك جمله تكراری نقش بست كه خبر از تمام شدن بلیت این كنسرت می‌داد. هر چند در ادامه آن نوشته است منتظر تمدید اجرا باشید! قیمت بلیت‌ها به گواه همه این سایت‌ها از 50 تا 160هزار تومان متغیر است. 
البته كه این تنها خبر جذاب موسیقی برای دوستداران كیهان كلهر نبود، چرا كه همین دیروز تازه‌ترین آلبوم كیهان كلهر هم به بازار آمد. تازه‌ترین آلبوم كیهان كلهر و گروه رامبرانت تریو با عنوان
«هنوز پاییز است» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. حاصل همكاری و خلق موسیقایی این تریو با كیهان كلهر است. 
آلبوم از دو قسمت اصلی تشكیل شده كه بخش اول كمانچه و در بخش دوم كلهر از ساز ابداعی شاه‌كمان استفاده می‌كند. 
این در حالی است كه فضای ملودی‌ها بیشتر در مایه شوشتری و اصفهان گردش دارد. مقدمه بداهه گروهی، دانه پای شبنم اثر تونی اورواتر، هفت پاره اثر كیهان كلهر، هنوزبراساس بداهه گروهی، نیاز اثر آرا دینكجیان آثاری هستند كه در قسمت آلبوم با عنوان كلی «پگاه» منتشر شده است. در بخش دوم نیز قطعات مقدمه بر اساس بداهه گروهی، پاییز اثری بر پایه موسیقی فولكلور ارمنی، باد پاییز اثر تونی اورواتر و كوتاه‌ترین داستان بلند اثر رامبرانت فرایش با عنوان كلی «شامگاه» منتشر شده است. این اثر متعلق به موسسه فرهنگی هنری نغمه ساز آواز با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز یكشنبه ۵ اسفند در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.